مقالات اختصاصیمقالات شیائومی

7 دلیل برای مهاجرت از آیفون به گوشی های شیائومی !

همه برند نام آشنای اپل و گوشی های آیفون را می شناسیم و می دانیم که سهم بزرگی از بازار موبایل را در دنیا در دست دارد. آیفون ها گوشی های بالارده و عمدتا پرچمدار با تکنولوژی های برتر و جدید هستند که با قیمت های بالا نیز عرضه می شود. در واقع آیفون در تمام دنیا متعلق به قشری از جامعه است که نسبتا وضعیت اقتصادی مناسبی دارند، هرچند که در ایران این شرایط متفاوت بوده و باید شرایط اقتصادی عالی ای داشته باشید تا بتوانید یکی از مدل های آیفون را بخرید.

برند شیائومی نیز حالا در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد و دامنه قیمتی زیادی را از پایین رده تا پرچمدار را پوشش می دهد که باعث شده فروش خوبی را در بخش گوشی های میانرده و پایین رده تجربه کند. اما در این مطلب قصد داریم به 7 دلیل بپردازیم که می تواند باعث مهاجرت شما از گوشی آیفون به گوشی های شیائومی شود! در ادامه با شیائومی پارس همراه باشید.

اگر به فکر خرید گوشی آیفون با قیمت های فضایی هستید، پیشنهاد می کنیم که ابتدا به مطالعه این مطلب بپردازید، چرا که در این مطلب به 7 دلیل منطقی برای خرید گوشی های شیائومی به جای گوشی های آیفون اشاره شده است، که قطعا یکی از این دلایل قیمت ارزان تر این گوشی هاست.

دامنه قیمت و امکانات گسترده از پایین رده تا پرچمدار

مطمئنا یکی از اصلی ترین دلایل خرید گوشی های شیائومی به جای آیفون، قیمت و پوشش گسترده تر دامنه قیمتی آن است. اکثر آیفون ها قیمت هایی در حدود 1000 دلار و بالاتر دارند که برای قشر زیادی از جامعه، هزینه کردن این مبلغ برای خرید یک گوشی هوشمند سخت و غیرقابل انجام است. در چنین شرایطی خرید گوشی های شیائومی به جای آیفون منطقی تر به نظر می رسد، چرا که گوشی های شیائومی می توانند امکاناتی مشابه آیفون های 1000 دلاری را با نصف قیمت به کاربر ارائه دهند.

این ادعا را با مثالی اثبات خواهیم کرد. برای مثال گوشی Redmi K50 Pro را در نظر داشته باشید که به تازگی در خاک چین رونمایی شده است، این گوشی قرار است بعنوان Poco F4 Pro برای بازار جهانی معرفی شود. در ادامه به مقایسه مشخصات و امکانات این گوشی با آیفون 13 پرو خواهیم پرداخت.

اگر مطالب شیائومی پارس را دنبال کرده باشید، می دانید که گوشی Redmi K50 Pro از صفحه نمایش AMOLED E4 با ابعاد 6.67 اینچی و رزولوشن QHD+ (1440×3200) و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز بهره می برد. از دیگر مشخصات این دستگاه سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی آمپری و شارژ فوق سریع 120 وات است. در مقابل آیفون 13 پرو از صفحه نمایش OLED با ابعاد 6.1 اینچی و رزولوشن FHD+ (1170×2532) و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز بهره می برد. از دیگر مشخصات آیفون 13 پرو می توان به دوربین 12 مگاپیکسلی، باتری 3095 میلی آمپری و شارژ سریع 20 وات اشاره کرد.

آیفون 13 پرو با مشخصات ذکر شده، قیمتی در حدود 1000 دلار دارد در حالی که Redmi K50 Pro قیمتی برابر 490 دلار دارد! همین تفاوت قیمت گسترده دلیل کافی ای برای خرید یک گوشی شیائومی به جای آیفون است، در حالی که می توانید با قیمت های پایین تر گوشی های دیگری از سری Note و Poco خریداری کنید. همانطور که گفته شد، شیائومی دامنه گسترده ای از قیمت را پوشش می دهد، اما برای خرید یک آیفون باید حداقل 800 دلار هزینه کنید!

رابط کاربری پرکاربرد تر – MIUI بر بستر اندروید

یکی دیگر از مهم ترین بخش های یک گوشی هوشمند، سیستم عامل آن است. آیفون ها سیستم عامل اختصاصی اپل برای موبایل یعنی iOS را اجرا می کنند. هر چند که سیستم عامل iOS بسیار پایدار است، اما در برخی مواقع شاهد کاربرد کم و نامناسب آن هستیم. این سیستم عامل بسیاری از امکاناتی که در سیستم عامل اندروید در دسترس کاربر است را از کاربر صلب کرده است. یکی از واضح ترین امکانات، امکان نصب نرم افزار از مراجعی غیر از پلی استور گوگل است که در آیفون چنین امکانی وجود ندارد.

اگر تجربه کار با سیستم عامل اندروید و مخصوصا MIUI را داشته باشید قطعا تجربه دسترسی های نامحدود برای دانلود هر نوع فایل و نصب هر نرم افزاری را داشته اید که خود دلیل خوبی برای خرید گوشی شیائومی با سیستم عامل اندروید به جای آیفون با سیستم عامل iOS به شمار می رود.

شخصی سازی نامحدود رابط کاربری MIUI

یکی دیگر از نقاط ضعف سیستم عامل iOS ضعف در بخش شخصی سازی است. در بخش شخصی سازی رابط کاربری هیچ گونه امکاناتی به جز چند ویجت برای قرار دادن در صفحه اصلی وجود ندارد و به شما تنها امکان تغییر پس زمینه داده شده است. یکی دیگر از محدودیت ها در زمینه شخصی سازی، عدم امکان انتخاب آهنگ زنگ دلخواه، به جز آهنگ زنگ های پیش فرض سیستم عامل، در سیستم عامل iOS است. چیزی که سال هاست در تمامی گوشی های اندروید و حتی گوشی های با سیستم عامل های دیگر قابل انجام است.

به لطف رابط کاربری MIUI که بر بستر اندروید است، امکان انتخاب هزاران پوسته ، آهنگ زنگ دلخواه، تصاویر زمینه نامحدود و … برای کاربران وجود دارد. چیزی که در سیستم عامل iOS از داشتن آن محروم هستید.

تکنولوژی های نسل بعدی – گوشی های تاشو، دوربین زیر صفحه نمایش و …

در مقایسه با تکنولوژی هایی که در دستگاه های اندرویدی این روزها شاهد آن هستیم، گوشی های آیفون بسیار ساده باقی مانده اند. آیا تابحال میل به داشتن یک گوشی از نسل آینده نداشته اید؟ در بین گوشی های شیائومی می توانید تکنولوژی های نسل آینده را تجربه کنید. تکنولوژی هایی مانند گوشی های تاشو، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، دوربین زیر صفحه نمایش و … .

برای مثال، گوشی Mi MIX Fold یک گوشی تاشو با صفحه نمایش 8.01 اینچی و رزولوشن QHD (1860×2480) و نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتز است که در آوریل 2021 رونمایی و عرضه شد. این گوشی با تراشه اسنپدراگون 888 بعنوان یک پرچمدار تمام عیار شناخته می شود. آیا این فناوری جذابیتی نیست که فقدان آن در گوشی های آیفون حس می شود؟

بعنوان یک مثال دیگر، گوشی Mi MIX 4 5G یک تکنولوژی بسیار نوآورانه را در اختیار دارد. در این دستگاه شاهد فناوری اختصاصی شیائومی با نام CUP (دوربین زیر صفحه نمایش) هستیم. اگر بخواهیم مثال های بیشتری بزنیم می توانیم به فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اشاره کنیم که از Mi 8 Pro در گوشی های شیائومی وجود داشت. تمام این مثال ها نشان دهنده استفاده شیائومی از تکنولوژی های نسل آینده و بروز در دستگاه هایش است که در آیفون مانند آن ها را ندیده ایم.

فناوری های پیشرفته چند دوربینی

دوربین در گوشی های هوشمند بعنوان یکی از مهم ترین بخش ها شناخته می شود. در نسخه استاندارد گوشی های آیفون همچنان شاهد ماژول های دوگانه هستیم و در نسخه های پرو نیز شاهد ماژول سه گانه ایم. شیائومی این تکنولوژی را سال هاست در گوشی هایش استفاده می کند، حتی علاوه بر آن شاهد ماژول های دوربین چهارگانه در بسیاری از گوشی های ارزان قیمت این برند نیز هستیم. اگر قصد دارید تجربه ای جدید از دوربین موبایل داشته باشید، خرید یک گوشی شیائومی به جای آیفون منطقی است.

برای درک بهتر این موضوع به سراغ یک مقایسه بین دو گوشی محصول سال 2020 از شیائومی و اپل خواهیم رفت. گوشی های آیفون 12 پرو و شیائومی Mi 10 Pro. در آیفون 12 پرو شاهد ماژول دوربین سه گانه متشکل از سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی با f/1.6 و لرزشگیر اپتیکال OIS بعنوان دوربین اصلی، سنسور 12 مگاپیکسلی  f/2.0 با زوم 2x و لرزشگیر اپتیکال بعنوان دوربین تله و سنسور 12 مگاپیکسلی با  f/2.4 و زائیه دید 120 درجه بعنوان دوربین با لنز فوق عریض هستیم.

در Mi 10 Pro شاهد ماژول دوربین چهارگانه متشکل از سنسور 108 مگاپیکسلی با  f/1.7 و لرزشگیر اپتیکال OIS بعنوان دوربین اصلی، سنسور 12 مگاپیکسلی با  f/2.0 و زوم 2x بعنوان دوربین تله ، سنسور 8 مگاپیکسلی با  f/2.0 و زوم 3.7x و لرزشگیر اپتیکال بعنوان دوربین تله ثانویه و سنسور 20 مگاپیکسلی با  f/2.2 با لنز فوق عریض هستیم. با بررسی مشخصات دوربین این دو گوشی به خوبی می توانیم تفاوت محسوس بین این دو دستگاه در بخش دوربین و برتری Mi 10 Pro را درک کنیم.

فناوری هایپرشارژ شیائومی برای شارژ سریع فوق العاده

قطعا فناوری شارژ سریع موضوعی است که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهد کرد. متاسفانه ظرفیت باتری و سرعت گوشی های آیفون هنوز کم و پایین است. اما شیائومی طلسم را در این فناوری شکسته و به تازگی موفق شده است شارژ سیمی 200 وات و بیسیم 120 وات را روی دستگاه های خودش تست کند.

به لطف فناوری Hypercharge شیائومی، برای اولین بار قدرت شارژ سیمی 200 وات و شارژ بی سیم 120 وات به دست آمد. تکنولوژی هایپرشارژ اولین بار در گوشی Mi 11T Pro استفاده شد و سپس در Redmi Note 11 Pro Plus 5G نیز از آن بهره گرفته شد. این گوشی ها از شارژ 120 وات سیمی پشتیبانی می کنند و شارژ سیمی 200 وات هم اکنون در فاز تست های آزمایشگاهی روی گوشی های آینده شیائومی است. فناوری شارژ سریع 200 واتی می تواند یک باتری 4000 میلی امپری را در 8 دقیقه بطور کامل شارژ کند. همچنین شارژ بیسیم 120 وات نیز می تواند این ظرفیت را در 15 دقیقه بطور کامل شارژ کند. حتی گوشی های آیفون با کمترین ظرفیت باتری نیز مدت زمان بیشتری برای شارژ کامل نیاز دارند.

در حال حاضر گوشی هایی از شیائومی در بازار موجود است که از شارژ سریع 67 وات و 120 وات با ظرفیت باتری 4000 تا 5000 میلی آمپری، پشتیبانی می کنند. آیفون در این بخش به معنای واقعی عقب مانده و برای بهره بردن از این تکنولوژی جذاب بهتر است از آیفون به شیائومی مهاجرت کنید.

صفحه نمایش با رزولوشن و نره تازه سازی تصویر بالاتر

یکی دیگر از تفاوت های بزرگی که بین گوشی های شیائومی و آیفون ها وجود دارد در بخش صفحه نمایش است. اپل همچنان از صفحه نمایش هایی با حداکثر رزولوشن +FHD در گوشی هایش استفاده و می کند و تا امروز تمامی گوشی های آن به جز آیفون های 13 پرو و 13 پرو مکس از صفحه نمایش هایی با نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز بهره می برند. شیائومی سال هاست که از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز و بالاتر در گوشی هایش، حتی میانرده ها، استفاده می کند و این نرخ تازه سازی تصویر در تعداد زیادی از گوشی هایش به یک استاندارد تبدیل شده است. در بین این گوشی ها می توانید رزولوشن +QHD را نیز تجربه کنید.

یکی دیگر از نقاط ضعف صفحه نمایش آیفون این است که اپل همچنان بر استفاده از ناچ پا فشاری می کند. شیائومی از سال 2019 با ناچ خداحافظی کرد و حالا با بهره بردن از تکنولوژی CUP که در بالا توضیح داده شد، می تواند از صفحه نمایش هایی بدون ناچ و هر گونه حفره یا بریدگی در گوشی های آینده اش استفاده کند.

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن تمام مسائلی که به آن ها پرداختیم، می توان نتیجه گرفت که با خرید گوشی شیائومی به جای آیفون، می توانید با پرداخت هزینه کمتر، امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشید و تکنولوژی های نسل آینده را تجربه کنید. نظر شما در این باره چیست؟ پس از خواندن این مطلب هنوز هم آیفون را به گوشی های شیائومی ترجیح می دهید؟

همچنین می توانید برای خرید انواع گوشی های شیائومی و لوازم جانبی این برند به وبسایت فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا