سایر برندهاکوآلکام

بازگشت طوفانی : اطلاعات تازه ای درباره Snapdragon 8 Gen 2 به بیرون درز پیدا کرد .

با معرفی نسخه ارتقا یافته چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 ، که چندی پیش با نام Snapdragon 8+ Gen 1 رونمایی شد ، کار بر روی نسل دوم چیپست سری 8 کوآلکام آغاز شده است . تا به اینجای کار میدانیم که این چیپست با اسم رمز SM8850 و نام تجاری Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی خواهد شد و اینطور که به نظر میرسد ، در ادامه همکاری با TSMC این چیپست بر پایه معماری ARM بنا خواهد شد .

گفته میشود کوآلکام در این چیپست از هسته اعلای Cortex-X3 بهره خواهد گرفت ، که نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است . گزارش شده است که علاوه بر یک هسته اعلای Cortex-X3 ، این چیپست به 2 هسته بسیار بزرگ Cortex-A720 ، دو هسته بزرگ Cortex-A710 و نهایتاً 3 هسته استاندارد Cortex-A510 مجهز خواهد شد . به این ترتیب باید منتظر 4 خوشه و آرایش 3+2+2+1 در این محصول باشیم .

گزارش های جدید باز هم تأیید میکنند که این چیپست بر پایه معماری 4 یا 4+ نانومتری TSMC بنا خواهد شد ؛ اما 1 درصد احتمال دارد همزمان با معرفی فناوری ساخت اختصاصی 3 نانومتری TSMC در 3 ماهه چهارم سال 2022 ، این چیپست به فناوری مذکور مجهز شود . چیپ گرافیکی این چیپست نیز Adreno 740 گزارش شده است ، اما نکته جالب ، حذف هسته های کوچک از این چیپست میباشد ، که هنوز اپل هم جرأت حذف آنرا نداشته است .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا