سایر برندهامتفرقه

پاسخ کوبنده مدیاتک به کوآلکام : چیپست +Dimensity 9000 رسماً معرفی شد !

در جنگ جدید کمپانی های ساخت نیمه هادی ، برنده رقابت اول مدیاتک بود ، چون با تفکرات درست خود به جای فناوری ساخت 4 نانومتری سامسونگ ، سراغ TSMC رفت و قاعده بازی را برد . البته کوآلکام خیلی زود به اشتباهش پی برد و سریعاً در صدد جبران این موضوع برآمد . به همین دلیل شاهد معرفی زودهنگام چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 بودیم . حال مدیاتک در عرض کمتر از یک ماه ، قدرتمندترین چیپست خود تا به امروز را نیز بروزرسانی کرد !

در واقع مدیاتک برای پاسخ به این حرکت کوآلکام دست به معرفی چیست تازه نفس +Dimensity 9000 زد ، که قطعاً حریفی سرسخت برای اسنپدراگون 8+ نسل 1 خواهد بود . مدیاتک سعی کرده است هسته بزرگ Dimensity 9000 ( هسته Cortex-X2 ) را که بر روی فرکانس 3.02 گیگاهرتز فعالیت میکرد ، به فرکانس خارق العاده 3.2 گیگاهرتز برساند ! البته سایر هسته ها ( هسته های Cortex-A710 و Cortex-A510 ) هنوز بر روی همان فرکانس سابق کار میکنند .

مدیاتک میگوید +Dimensity 9000 حالا نسبت به نسل قبل 5 درصد بهبود در عملکرد پردازنده و 10 درصد بهبود عملکرد در پردازش های گرافیکی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد . البته سایر مشخصات مانند APU 590 مدیاتک ، Imagiq 790 ISP مدیاتک ، Miravision 790 مدیاتک و HyperEngine 5.0 مدیاتک مانند چیپست Dimensity 9000 هستند . پیش بینی میشود این چیپست گوشی های قاتل پرچمدار 3 ماهه سوم سال جاری میلادی را تغذیه کند و قطعاً شاهد استفاده از آن در گوشی هایی از شیائومی خواهیم بود .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا