سامسونگ

سامسونگ از سنسور جدید 200 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL HP3 پرده برداشت .

سامسونگ در گذشته ای نه چندان دور پرده از اولین سنسور 200 مگاپیکسلی دنیا برای گوشی های هوشمند با نام ISOCELL HP1 برداشته بود ؛ اما پایش هرگز به هیچ گوشی هوشمندی باز نشد ! حال ، غول کره ای دنیای نیمه هادی ، پرده از جدیدترین سنسور 200 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL HP3 برداشته است ، که نسبت به نسل قبل پیشرفت های محسوسی را تجربه کرده است و احتمالاً به زودی راه خود را به اولین گوشی هوشمند در دنیا باز میکند .

سنسور ISOCELL HP1 مجهز به پیکسل هایی با سایز 0.64 میکرونی بود ، اما ISOCELL HP3 بر اساس اطلاعات درز پیدا کرده به پیکسل های بسیار کوچک 0.56 میکرونی مجهز میباشد . به عبارت دیگر ، این سنسور برای گوشی های هوشمند بیشترین تعداد پیکسل را در بالاترین رزلوشن ممکن به کاربر هدیه میدهد ! در این سنسور ، سامسونگ از تکنولوژی جدیدی بهره گرفته است ، که « Epic Resolution Pro » نام دارد و به کاربران اجازه میدهد از تمام قدرت ISOCELL HP3 بهره بگیرند .

سامسونگ با مهندسی ISOCELL HP3 حدود 12 درصد پیکسل های آنرا نسبت به نسل قبل کوچک تر کرده است و به این ترتیب 20 درصد فضای کمتری در مقابل نسل قبل اشغال خواهد شد . سامسونگ میگوید HP3 میتواند ویدئوهای 8K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ویدئوهای 4K را با سرعت 120 فریم بر ثانیه شکار کند . جالب اینجاست که بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده ، این سنسور توانایی شکار ویدئوهای 8K بدون از دست رفتن میدان دید را دارد .

پیشرفت دیگر در این سنسور ،بهره گیری از تکنولوژی Tetra2pixel میباشد . به صورت معمول ، سنسورهای عادی 4 پیکسل را در یک پیکسل ادغام میکنند ( که به آن Quad Binding میگویند ) ؛ که باعث میشود در محیط های کم نور ، شاهد تصاویر روشن تری باشیم . اما در HP3 سامسونگ موفق شده است 16 پیکسل را در 1 پیکسل ادغام کند ؛ که از لحاظ تئوری باعث میشود دوربین یک تصویر با پیکسل های بسیار بزرگ را به ثبت برساند و در حالت عکاسی شب عملکرد خارق العاده ای از خود نشان دهد ! هنوز مشخص نیست این سنسور چه زمانی به اولین گوشی هوشمند وارد خواهد شد ، اما زمزمه هایی درباره استفاده از آن در پرچمداران جدید سری 13 شیائومی به گوش میرسد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا