شیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومیمی

احیای کامل : شیائومی از نسخه بهینه شده Xiaomi 12 Pro با چیپست +Dimensity 9000 پرده برداشت !

پیش از این گفته بودیم که شیائومی احتمالاً از نسخه جدید گوشی Xiaomi 12 Pro پرده برداری خواهد کرد و اکنون این مهم رسمی شده است . در خلال مراسم بزرگ دیروز عصر ، شیائومی علاوه بر سری گوشی های Xiaomi 12S ، لپتاپ های Xiaomi Book 2022 و دستبند Xiaomi Band 7 Pro ، پرده از نسخه بهینه شده یا به عبارتی بروزرسانی شده Xiaomi 12 Pro پرده برداشت . اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصول جذاب بدانید ، با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید …

 

« مشخصات ، ویژگی ها و قیمت »

شاید شما هم با ما هم عقیده باشید که تنها ضعف Xiaomi 12 Pro ، چیپست آن بود ؛ که 100 البته شیائومی تقصیری در آن نداشت و مشکل از سوی سامسونگ و اشتباه بزرگ کوآلکام نشأت گرفته بود . گوشی Xiaomi 12 Pro به خوبی توانایی آنرا داشت که در زمان خودش یک پرچمدار تمام عیار باشد ، اما به دلیل مشکلاتی که چیپست منحوس اسنپدراگون 8 نسل 1 برای گوشی های نیمه اول سال 2022 به وجود آمد ، استقبال کمی از این گوشی شد .

اما گویا شیائومی قصد ندارد با معرفی سری Xiaomi 12S و نسخه ارتقا یافته Xiaomi 12 Pro ، به نوعی خاطرات بد را برای کاربران باقی بگذارد و به همین دلیل ، در تصمیمی کاملاً عاقلانه دست به معرفی نسخه ای جدید از از این گوشی تحت عنوان Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition زد . تنها تفاوت اساسی این نسخه با نسخه قبل در چیپست میباشد و به جای اسنپدراگون 8 نسل 1 ، شاهد بهره گیری از سردار تازه نفس مدیاتک ، +Dimensity 9000 هستیم ، که رقیبی جدی برای اسنپدراگون 8+ نسل 1 محسوب میشود .

همانطور که میدانید این چیپست به تازگی معرفی شده است و شیائومی اولین کمپانی دنیاست که از آن در پرچمدار خود بهره گرفته است . شیائومی با این چیپست قول بهبود 5 درصدی در قدرت پردازشی و 10 درصدی در بازی ها را نسبت به Dimensity 9000 را میدهد . البته اینبار برای رهایی از شر مشکلات احتمالی ، شاهد بهره گیری از سیستم خنک کننده 3 بعدی در این گوشی هستیم ، که در Xiaomi 12S Ultra نیز یافت شد .

تفاوت بعدی این گوشی با نسخه قدیم ، باتری بزرگتر میباشد ، که البته باعث قربانی شدن سرعت شارژ شده است ! شیائومی در این گوشی به جای باتری 4.500 میلی آمپر/ساعتی از یک باتری غول پیکر 5.160 میلی آمپر/ساعتی بهره گرفته است ، اما سرعت شارژ از 120 وات به 67 وات رسیده است . صفحه نمایش این گوشی اما همچنان 6.73 اینچی با پنل E5 AMOLED LTPO 2.0 میباشد ، که از رزلوشن 2K بهره برده و ضمن ارائه نرخ نوسازی 120 هرتز ، درخشندگی پایه 1.500 نیت را ارائه میدهد و به پوشش محافظ گوریلاگلس نسل 7 و فناوری های دالبی ویژن و +HDR10 مجهز است .

تغییر دیگر در بخش دوربین میباشد ، که به نوعی همگان با Xiaomi 12 شده است . اگر به خاطر داشته باشید ، نسخه اسنپدراگون این گوشی به 3 سنسور 50 مگاپیکسلی مجهز شده بود ، اما نسخه مدیاتک با حفظ سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی ( IMX707 سونی ) ، مجهز به 2 سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض و 5 مگاپیکسلی تله فوتو میباشد . در بخش مقابل اما سنسور سلفی هنوز 32 مگاپیکسلی است .

در سایر مسایل ، همچون بلندگوی استریو که توسط هارمن کاردن شخصی سازی شده است ، صدای دالبی و گواهینامه Hi-Res ، وایفای 6 ، بلوتوث 5.2 ، پشتیبانی از شبکه های نسل 5 و رابط کاربری MIUI 13 بر پایه اندروید 12 شاهد هیچ تغییری نسبت به نسل قبل نیستیم . گفتنی است پیش فروش این گوشی از فردا آغاز خواهد شد و این محصول در 2 رنگ مشکی و آبی و در 2 نسخه با حافظه رم / داخلی 8/128 و 12/256 با قیمت های رقابتی 597 دلار و 671 دلار در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا