شیائومیمی

اصالت به معنای واقعی کلمه : قطعات Xiaomi 12S Ultra دقیقاً چقدر می ارزد ؟

معمولاً کاربران قیمت نهایی محصولات را میبینند و شاید هرگز ندانند که تولید یک گوشی هوشمند برای کمپانی متبوعه اش چقدر آب میخورد ! در این زمینه بیشترین سود را کمپانی های سامسونگ و اپل به جیب میزنند ؛ چون قطعات به کار رفته در قلب گوشی هایشان بسیار پایین تر از قیمت فروش محصولات مذکور میباشد . اما شیائومی چه عملکردی دارد ؟ شاید شما هم مثل ما کنجکاو باشید که هزینه تولید هر نسخه از قدرتمندترین گوشی شیائومی تا به امروز چقدر است ؟

ابتدا درباره قیمت Xiaomi 12S Ultra صحبت کنیم . این گوشی در پایین ترین نسخه با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی بالغ بر 5.999 یوآن یا 888 دلار دارد . حال بر اساس اطلاعات دقیقی که مؤسسه Counterpoint منتشر کرده است ، ساخت هر نسخه از Xiaomi 12S Ultra در بهترین حالت ممکن برای شیائومی 516 دلار آب میخورد ؛ که با توجه به مسایل تجاری مختلف ( مثل تبلیغات ، طراحی و توسعه ، پشتیبانی نرم افزاری ، حق اختراع و … ) ، قیمت نهایی خارق العاده ای دارد !

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید مهمترین قطعات Xiaomi 12S Ultra چه قیمتی دارند . بر اساس اطلاعات موجود ، قیمت هر قطعه از سنسور 1 اینچی سونی ( IMX989 ) حدود 79 دلار ( 15 درصد از کل قیمت تولید ) میباشد ؛ در حالی که قیمت هر قطعه از چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 حدود 128 دلار ( تقریباً 25 درصد از کل قیمت تولید ) میباشد . سایر قطعات گران قیمت این گوشی نیز شامل صفحه نمایش ( 89 دلار – تقریباً 17 درصد کل قیمت ) ، حافظه داخلی ( 58 دلار یا تقریباً 11 درصد کل قیمت ) و سیستم شبکه نسل 5 ( 24 دلار یا تقریباً 5 درصد از قیمت کل گوشی ) میباشد .

مؤسسه Counterpoint به تمجید از شیائومی میپردازد ، چون علاوه بر به کارگیری اعلاترین قطعات ، کیفیت ساخت را نیز بالا نگه داشته است و برای هر نسخه از Xiaomi 12S Ultra سود بسیار کمی را در نظر گرفته است ؛ چون همانطور که بالاتر اشاره کردیم ، این مبلغ فارغ از هزینه های توسعه ، بسته بندی ، صادرات و مسایلی از این دست میباشد . Counterpoint اشاره میکند هنوز سامسونگ با Note 20 Ultra در صدر جدول سود گرفتن از کاربر میباشد !

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا