شیائومیمی

ناگفته ها : شیائومی در Xiaomi 12S Ultra از یک چیپ اختصاصی بهره گرفته است که هنوز فعال نیست !

شیائومی ماه گذشته پرده از گوشی Xiaomi 12S Ultra برداشت . این گوشی اعجاب انگیز مدتی است که به دست اصحاب رسانه رسیده است و کم کم زوایای پنهان آن در دست بررسی است . چندی پیش در شیائومی پارس ویدئوی کالبدشکافی این گوشی را با شما به اشتراک گذاشتیم ، که به ظاهر یک موضوع در آن مستتر ماند . به ظاهر نباید از این گوشی به سادگی گذر کنیم ، چون گویا شیائومی در این گوشی سورپرایزهای ویژه ای برای ما دارد .

در واقع داستان از این قرار است که چند ساعت پیش یکی از اصحاب رسانه با انتشار پستی در توئیتر اعلام کرد شیائومی هنوز از تمام قدرت سنسور 1 اینچی IMX989 سونی بهره نگرفته است ! وی اشاره میکند که با کالبدگشایی Xiaomi 12S Ultra به چیپ جدیدی رسیده است که به ظاهر صحبتی از آن نشده است و هنوز فعال نیست ! این منبع خبری ادامه میدهد که شیائومی برای اولین بار در این گوشی از چیپ Surge C2 بهره گرفته است .

کار اصلی این چیپ ، پردازش دقیق تک تک سیگنال های ورودی ، خروجی و پردازش کامل تصاویر ( ورای وظایف چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 ) میباشد . داستان حتی جالب تر نیز میشود ، چون منبع خبری ما اشاره میکند شیائومی از قصد این چیپ را هنوز فعال نکرده است و در حال انجام تست های پایانی و برطرف سازی کلیه محدودیت ها در آن میباشد . وی ادامه میدهد با اطلاعاتی که به دست آورده است ، شیائومی قصد دارد به زودی با یک بروزرسانی نرم افزاری و فعال سازی این چیپ ، همه را شوکه کند !

در طی سال های اخیر توسعه چیپ های اختصاصی برای گوشی های هوشمند امری مرسوم شده است . علاوه بر شیائومی ، کمپانی های زیادی همچون OPPO ( در گوشی های سری OPPO Find X5 ) از چیپ اختصاصی تصویر خود بهره گرفته اند . هر چند عملکرد چیپ اختصاصی تصویر Spectra کوآلکام و خروجی 3 بانده 18 بیتی آن ( در چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 ) خارق العاده است ، اما به ظاهر کمپانی های برتر دنیای موبایل قصد دارند تصویربرداری با گوشی های هوشمند را به مرحله جدیدی ببرند .

شیائومی چندی پیش تأیید کرد که پای گوشی های سری Xiaomi 12S ، علی الخصوص Xiaomi 12S Ultra به بازارهای جهانی باز نخواهد شد ، اما Ultra بعدی شیائومی قطعاً در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد . با این حال طرفداران Xiaomi 12S Ultra هر روز در حال بیشتر شدن است ، چون علاوه بر ویژگی های خارق العاده اش ، از ظاهری بسیار جذاب برخوردار است . ما سعی داریم به زودی در فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس نسخه چین این گوشی را برای پیش خرید موجود کنیم . آیا طرفدار این گوشی هستید ؟!

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا