شیائومیلپتاپ

شیائومی از لپتاپ‌های سری Xiaomi NoteBook Pro 120 برای بازارهای جهانی پرده برداشت.

شیائومی امروز پرده از لپتاپ‌های جدیدی برای بازارهای جهانی برداشت، که علاوه بر ظاهری فریبنده، مشخصات سخت افزاری بسیار به روزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این لپتاپ‌ها Xiaomi NoteBook Pro 120 و Xiaomi NoteBook Pro 120G نام دارند. این محصولات به جدیدترین نسل از پردازنده‌های اینتل (نسل 12، Intel Alder Lake) مجهز می‌باشند. اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصولات بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید…

طراحی و صفحه نمایش

طراحی این لپتاپ‌ها بسیار شبیه به نسل قبل می‌باشد و همچنان شاهد بدنه‌ای کاملاً یکپارچه با برش های CNC هستیم. شیائومی در بدنه این محصولات از آلومینیوم سری 6 (که در صنایع هوا-فضا استفاده می‌شود) بهره گرفته است. این لپتاپ‌ها در سایز 14 اینچی عرضه می‌شوند. پنل این محصولات از استاندارد تصویر 16:10، رزلوشن 2.5K و نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برد. این صفحه نمایش توانایی پوشش 100 درصدی رنگ های sRGB را دارد و با Delta-E زیر 1.5 و گواهینامه TUV-Rheinland، کمترین مضرات را برای چشم انسان دارد.

پردازنده و گرافیک

هر دو لپتاپ به پردازنده نسل دوازدهمی اینتل (Intel Alder Lake Core i5)، 16 گیگابایت حافظه رم DDR5 با فرکانس 5200 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع PCIe نسل 4 مجهز هستند. در این بین Mi NoteBook Pro 120 به چیپ گرافیکی Xe اینتل مجهز شده است، در حالی که Mi NoteBook Pro 120G از کارت گرافیک nVidia GeForce MX550 بهره می‌برد.

باتری و سایر قابلیت ها

این لپتاپ‌ها از باتری 56 وات/ساعتی با شارژر اختصاصی 100 واتی بهره می‌برند، که گویا در عرض 35 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود. در بخش ارتباطی، این محصولات به بلوتوث 5.2، وایفای 6، یک پورت Thunderbolt 4، دو پورت USB3.1 نوع A، جک 3.5 میلی متری صدا و یک پورت خروجی HDMI 2.0 مجهز هستند. این محصولات به وبکم با رزلوشن 720p، سنسور اثر انگشت در دکمه خاموش/روشن، صدای DTS، ویندوز 11 نسخه خانگی و آفیس 2021 نسخه خانگی و دانش آموزی از درب کارخانه مجهز شده‌اند.

قیمت و زمان عرضه

این محصولات از امروز در کشور هند برای پیش خرید در دسترس کاربران قرار دارند و از روز 20 سپتامبر (29 شهریور) به صورت فیزیکی در تمام فروشگاه‌های این کشور عرضه خواهند شد. قیمت در نظر گرفته شده برای Mi NoteBook Pro 120 حدود 880 دلار می‌باشد، در حالی که برای تصاحب Mi NoteBook Pro 120G باید حدود 943 دلار هزینه کنید.

مشخصات لپتاپ های سری 120 شیائومی در یک نگاه
مشخصات لپتاپ های سری 120 شیائومی در یک نگاه

پرسش و پاسخ

  1. آیا نسخه Core i7 این لپتاپ‌ها نیز عرضه می‌شود؟ هنوز مشخص نیست نسخه مجهز به پردازنده Core i7 این محصولات معرفی خواهد شد یا خیر.
  2. آیا این لپتاپ‌ها وارد بازار ایران خواهند شد؟ این موضوع مشخص نیست، اما با توجه به سنت قبل، بعید به نظر میرسد برای واردات این لپتاپ‌ها مانعی وجود داشته باشد.
  3. آیا این لپتاپ‌ها در کشور هند تولید می‌شوند؟ بله. به دلیل اینکه هند دومین بازار بزرگ شیائومی است، اکثر محصولات معرفی شده در این کشور به صورت بومی تولید می‌شوند.
  4. آیا لپتاپ‌های سری 120 به بازارهای اروپایی راه می‌یابند؟ هنوز پاسخ این سوال مشخص نیست. شاید این لپتاپ‌ها برای بازار اروپا نیز معرفی شوند.
  5. تفاوت لپتاپ های 120 و 120G در چه چیزی است؟ این 2 محصول تنها در کارت گرافیک با یکدیگر متفاوت هستند. نسخه استاندارد به چیپ گرافیکی مجتمع Xe اینتل مجهز شده است، در حالی که برادر بزرگتر به کارت گرافیک nVidia GeForce MX550 مجهز می‌باشد.
  6. بدنه این لپتاپ ها از چه جنسی است؟ در این لپتاپ ها از از آلومینیوم سری 6 که در صنایع هوا-فضا استفاده می‌شود بهره گرفته شده است.
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا