شیائومیردمی

اولین گوشی شیائومی با چیپست تازه معرفی شده Dimensity 1080 مشخص شد!

اگر با شیائومی پارس همراه بوده باشید، حتماً در جریان هستید که اخیراً مدیاتک پرده از اولین چیپست خود با پشتیبانی از سنسورهای دوربین 200 مگاپیکسلی برداشت. این چیپست که Dimensity 1080 نام دارد نسخه ارتقا یافته Dimensity 920 است. برای یادآوری باید اشاره کنیم که چیپست دیمنسیتی 920 بر روی گوشی های سری 11i ( در چین سری گوشی های ردمی نوت 11) به کار گرفته شده بود و اکنون به ظاهر نسل جدید آن به زودی در گوشی های آینده به کار خواهد رفت.

بر اساس گزارشات موثق به دست رسیده، ممکن است حدأقل یکی از اعضای خانواده Redmi Note 12 به این چیپست مجهز شود. دلیل موثق خوانده شدن این خبر، منبع آن است، که نزدیک به غول چینی است و تا 99 درصد موی لای درز اخبارش نمیرود! همانطور که در مطلب معرفی این چیپست گفتیم، این سیستم روی یک چیپ بر پایه فناوری ساخت 6 نانومتری TSMC بنا شده است و به لطف چیپ گرافیکی قدرتمند، توانایی پشتیبانی از دوربین هایی تا 200 مگاپیکسل را دارد.

علاوه بر این، چیپست مذکور از آخرین نسل حافظه های رم (نسل 5) و حافظه های داخلی (UFS3.1) پشتیبانی به عمل می آورد و به 8 هسته پردازشی مجهز شده است. به ترتیب این چیپست به 2 هسته بزرگ Cortex A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 هسته متوسط با فرکانس 2 گیگاهرتز مجهز شده است. گفته میشود این چیپست برای اولین بار در دنیا بر روی گوشی های سری ردمی نوت 12 به کار گرفته شد و امتیاز 520.000 را در اولین تست ها به دست آورده است.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا