آموزش های اختصاصیترفندها

معرفی بهترین نرم افزار های مدیریت پسورد رایگان + لینک دانلود مستقیم !

اگر شما هم مثل من درگیر فراموش کردن رمز عبور اکانت هایتان هستید، این مطلب قطعا مشکل شما را رفع خواهد کرد. در این مطلب قصد دارم یک نرم افزار کاربردی برای انواع پلت فرم ها را به شما کاربران گرامی معرفی کنم تا توسط آن بتوانید رمز عبور اکانت هایتان را ذخیره کرده و هیج وقت آن ها را از یاد نبرید.

گفته می شود در دنیای امروز هر شخص بصورت میانگین 5 اکانت و رمز در دنیای مجازی دارد که وابسته به میزان استفاده از بستر اینترنت و خدمات اینترنتی، ممکن است این تعداد بسیار بیشتر نیز بشود. به همین دلیل به خاطر سپردن اطلاعات ورود همه اکانت ها ممکن است برای برخی کاربران کاری سخت و شاید نشدنی باشد! بنابراین نرم افزارهایی شکل گرفته اند که می توانند اطلاعات ورود به حساب شما را ذخیره کنند تا مشکل فراموشی رمز عبور برای همیشه از بین برود.

نکته: رمز عبوری که برای این نرم افزارها در نظر خواهید گرفت باید بسیار امن و مستحکم باشد، چرا که در صورت هک شدن اکانتتان، هکر به تمام اکانت هایی که اطلاعات ورودشان در این نرم افزار ذخیره شده است دسترسی داشته و قطعا دارایی های شما به خطر خواهد افتاد.

1- نرم افزار LastPass ، رایگان !

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار های مدیریت رمزهای عبور و پسورد هاست که امکانات خاص خودش را نیز در اختیار کاربرانش قرار می دهد. برای استفاده قابلیت های اولیه نرم افزار نیازی به خرید نرم افزار یا پرداخت حق اشتراک نیست. ولی در صورتی که نیاز به استفاده از قابلیت های پرو نرم افزار داشته باشید باید نرم افزار را خریداری کنید.

  • ویژگی Security Challenge : این نرم‌ افزار رمز عبور را مورد بازرسی قرار می‌دهد و رمزهای عبور ضعیف و تکراری را نشان می‌دهد.
  • این برنامه شامل قابلیت تعویض رمز عبور است که می‌تواند به طور خودکار رمزهای عبور را در تقریباً ۸۰ وب سایت محبوب تغییر دهد.
  • سازگاری با ۲FA : سازگاری با برنامه‌ های رمز یکبار مصرف مانند Google Authenticator ، که هنگام ورود به سیستم توسط رمز عبور شما، یک لایه امنیتی ثانویه را برای شما ایجاد می‌کند.
  • اشتراک اطلاعات ورود با کاربران دیگر : به کاربران این امکان را می‌دهد که رمزهای عبور، یادداشت‌ها و اطلاعات کارت اعتباری و … را با یک کاربر LastPass دیگر به اشتراک بگذارند.
  • دارای دیتابیس آنلاین وقابل در دسترس
  • دسترسی و مدیریت داده های خود از چندین کامپیوتر
  • پشتیبانی از مرورگر های Internet Explorer ، Firefox ، Safari ، Google Chrome و Opera

این نرم افزار برای پلت فرم های مختلف از قبیل ویندوز، اندروید، iOS و همچنین بصورت افزونه برای مرورگر های مختلف در دسترس است که در پایین لینک دانلود آن ها را برای کاربران عزیز قرار داده ایم :

برای دانلود منوی کشویی را باز کرده و روی نسخه مورد نظر کلیک کنید.

2- نرم افزار Bitwarden

Bitwarden مدیر رمز عبور منبع باز قدرتمند، با یک برنامه رایگان سخاوتمندانه است. این برنامه فضای ذخیره سازی نامحدود رمز عبور را برای شما فراهم می‌کند و تعداد نامحدودی از دستگاه را نیز پوشش می‌دهد.

تیم بیت‌واردن معتقد است یکی از ویژگی‌های خیلی مهم بیت‌واردن، اپن‌سورس بودن آن است به طوری که شفافیت سورس‌کد برای نرم‌افزارهایی مثل بیت‌واردن کاملاً ضروری است. از همین روی، BitWarden نرم‌افزاری کاملاً اپن‌سورس (قابل مشاهده و بررسی بودن کدهای نرم‌افزار توسط همه افراد) بوده و سورس‌کد بیت‌واردن بر روی گیت‌هاب قرار دارد و همهٔ افراد می‌توانند آن‌ را بازبینی، اصلاح و در توسعه آن مشارکت کنند.

  • دسترسی و نصب همهٔ اپلیکیشن‌های بیت‌واردن
  • همگام‌سازی بدون محدودیت همه دستگاه‌های کاربران
  • ذخیره‌سازی نامحدود آیتم‌ها در صندوق امانات کاربر
  • اضافه کردن آیتم برای لاگین‌ها، یادداشت‌های محرمانه و کارت‌های بانکی
  • احراز هویت دومرحله‌ای
  • تولیدکننده رمزهای‌عبور امن و قوی به‌ صورت تصادفی
  • سفارشی کردن سرور شخصی برای استفاده از قابلیت‌های بیت‌واردن (البته اگر مایل به انجام این کار هستید.)
  • این نرم افزار کاملا رایگان است!

این نرم افزار برای پلت فرم های مختلف از قبیل ویندوز، اندروید، iOS و همچنین بصورت افزونه برای مرورگر های مختلف در دسترس است که در پایین لینک دانلود آن ها را برای کاربران عزیز قرار داده ایم:

برای دانلود منوی کشویی را باز کرده و روی نسخه مورد نظر کلیک کنید.

2- نرم افزار Dashlane ، ویژگی‌های اضافی عالی اما فضای ذخیره سازی محدود !

این برنامه مدیریت رمزعبور هم نسبتاً محبوب است. نسخه رایگان آن قابلیت‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما برای برخورداری از آپشن‌های بیشتر آن باید پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشید. از جمله آپشن‌هایی که در نسخه رایگان آن وجود دارد، شامل پر کردن خودکار فیلد گذرواژه، هشدارهای امنیتی، ذخیره حداکثر ۵۰ رمز عبور و قابلیت استفاده در یک دستگاه واحد می‌توان نام برد. یکی از دلایل محبوبیت آن این است که متعلق به گوگل بوده از این‌رو امکان پشتیبانی آن فراهم شده است. تا زمانی که تنها در یک دستگاه از آن استفاده کنید نسخه رایگان جوابگو است، اما اگر نیاز به همگام‌سازی چندین دستگاه دارید، بهتر است به سراغ نسخه پرمیوم آن بروید.

  • تغییر رمز عبور با یک کلیک:  Dashlane به طور خودکار گذرواژه بیش از ۵۰۰ وب سایت محبوب را جایگزین می‌کند.
  • اشتراک گذرواژه : اجازه می‌دهد تا حداکثر ۵ رمز عبور با سایر کاربران Dashlane به اشتراک بگذارید.
  • دسترسی اضطراری: درصورت از یادبردن گذرواژه اصلی خود، یا به هر دلیلی قادر به ورود به سیستم، به کاربر معتمد اجازه دسترسی به حساب خود را می‌دهد.
  • اعلان های نقض در صورت نمایش هرگونه ورود به سیستم، هشدارهای فوری را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ذخیره حداکثر ۵۰ رمز عبور
  • امکان استفاده تنها در یک دستگاه واحد در حالت رایگان!

این نرم افزار برای پلت فرم های مختلف از قبیل ویندوز، اندروید، iOS و همچنین بصورت افزونه برای مرورگر های مختلف در دسترس است که در پایین لینک دانلود آن ها را برای کاربران عزیز قرار داده ایم:

برای دانلود منوی کشویی را باز کرده و روی نسخه مورد نظر کلیک کنید.

 

استفاده از این گونه نرم افزار های مدیریت پسورد صرفا باعث جمع شدن اطلاعات ورود تمام اکانت های شما در یک اکانت شده و خطر فاش شدن آن ها نیز زیاد می شود. به همین دلیل نیاز است تا برای اکانت نرم افزار های مدیریت پسورد، یک رمز عبور بسیار قوی و امن انتخاب کنید. در همین جهت می توانید از مطلب زیر برای ساخت رمزی قوی و امن استفاده کنید:

نظرات خود را درباره این آموزش با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید و
اگر برای شما کاربردی بود آن را با هشتگ #شیائومی_پارس در شبکه های مجازی به اشتراگ بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا