بروزرسانی های نرم افزاریشیائومی
موضوعات داغ

اولین تصویر از محیط MIUI 15 به بیرون درز پیدا کرد؛ آیا با شاهکاری جدید مواجه هستیم؟

بر کسی پوشیده نیست که شیائومی از هم اکنون کار بر روی رابط کاربری آینده خود را آغاز کرده است و دیر یا زود شاهد معرفی آن خواهیم بود. فارغ از اینکه این رابط کاربری MIUI 14.5 باشد یا MIUI 15، قصد داریم بررسی کنیم که چه آینده ای در انتظار این بروزرسانی خواهد بود و چه زمانی اصلاً باید منتظر این نسخه از رابط کاربری شیاومی باشیم. با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید…

رابط کاربری MIUI 14.5 کنسل شد!

رابط کاربری MIUI یکی از قدیمی ترین پوسته های اندروید در دنیاست! بر اساس آمار رسمی شیاومی، تعداد کاربران فعال ماهیانه این رابط کاربری حدود 2 ماه پیش از مرز 600 میلیون کاربر گذر کرد! این موضوع نشان میدهد که بیش از نیم میلیارد از کاربران دنیا روزانه کارهای خود را با رابط کاربری اختصاصی شیاومی انجام میدهند. اخیراً شایعاتی در دنیا مطرح شد که شیاومی قصد دارد رابط کاربری MIUI 14.5 را معرفی و عرضه کند.

در این مطلب حسابی درباره این شایعه صحبت کردیم و حتی به صورت منطقی دلیل عدم انتشار آنرا برای شما تشریح کردیم. حال به صورت نیمه رسمی اعلام شده است که دیگر خبری از رابط کاربری MIUI 14.5 نیست، اما ممکن است برای پر شدن شکاف بین MIUI 14 و MIUI 15 شاهد عرضه MIUI 14.1 باشیم. البته هنوز این موضوع رسماً تأیید نشده است و به این ترتیب میتوانیم بگوییم تمرکز شیائومی بر روی توسعه MIUI 15 قرار دارد.

به رابط کاربری MIUI 15 سلام کنید

همانطور که اشاره کردیم، از هم اکنون کار بر روی نسل 15 آغاز شده است و با بسته شدن پرونده MIUI 14.5، غول چینی با تمام قدرت در حال کار بر روی نسل 15 رابط کاربری خود میباشد. بر اساس آمار واصله، در این نسل شاهد بهبودهای زیادی در بخش طراحی، عملکرد کلی سیستم و هماهنگ شدن بیشتر با ویژگی های ذاتی اندروید خواهیم بود. چیزی که پر واضح است، این رابط کاربری فعلاً بر پایه اندروید 13 در حال توسعه میباشد، اما ممکن است با اندروید 14 به دست کاربران برسد.

زمان معرفی و عرضه MIUI 15

وقتی رد پای یک نسخه جدید از رابط کاربری شیاومی برملا میشود، کاربران به دنبال این هستند که بدانند چه زمانی این بروزرسانی معرفی و در نهایت چه زمانی به دستشان میرسد! بدیهی است که با توجه به سنت همیشگی، این رابط کاربری با سری گوشی های پرچمدار شیاومی معرفی میشود. از آنجایی که در حال حاضر نزدیک به معرفی سری گوشی های 14 هستیم، قطعاً این بروزرسانی همراه با گوشی های مورد بحث معرفی خواهد شد. پس برویم برای محاسبه زمان معرفی!

بر اساس شماره مدل گوشی های سری 14 (مخصوصاً 2312 و 2311)، میتوان آنرا به ماه های نوامبر و دسامبر 2023 مربوط دانست. این بازه زمانی تقریباً میتواند محتمل ترین زمان برای معرفی رابط کاربری MIUI 15 باشد. برای منطقی تر شدن این محاسبه، بد نیست اشاره ای به سری 13 بیندازیم. شماره مدل گوشی های سری 13 به ترتیب 2210 و 2211 بود، که به ماه های اکتبر و نوامبر اشاره داشت. از آنجایی که سری گوشی های 13 در تاریخ 11 دسامبر 2022 معرفی شدند، باید منتظر معرفی سری 14 با MIUI 15 در ماه دسامبر (دی ماه) باشیم.

زمان معرفی و انتشار MIUI 15 برای بازارهای جهانی

اما این صرفاً زمان معرفی رابط کاربری نسل 15 شیاومی با سری 14 بود؛ چه خبر از زمان انتشار این بروزرسانی؟ تجربه نشان داده است این رابط کاربری ابتدا برای رام چین معرفی خواهد شد و سپس در دستان کاربران جهانی قرار میگیرد. البته شیاومی در نسل 14 رابط کاربری خود سنت شکنی کرد و پیش از معرفی سری گوشی های پرچمدار 13 برای بازارهای جهانی، رابط کاربری MIUI 14 را برای بازار جهانی معرفی کرد و حتی در فاصله بسیار کوتاهی آنرا به دست کاربران برخی گوشی ها رساند!

پس بعید نیست امسال نیز شاهد این حرکت از سوی شیاومی باشیم. البته یکی دیگر از فروضی که مطرح میشود، معرفی زودهنگام سری 14 برای بازارهای جهانی است. برخی منابع به صورت غیر رسمی اشاره میکنند با توجه به معرفی زودهنگام چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 (در اولین روزهای آبان)، ممکن است سری گوشی های 14 (با رابط کاربری نسل 15) زودتر برای بازار چین معرفی و به این ترتیب زودتر برای بازارهای جهانی نیز عرضه شوند. هر چند بهتر است فعلاً این بخش را با نمک شایعه میل بفرمایید!

MIUI 15 رسمی شد؛ رد نسخه آلفا برملا گردید

به لطف توسعه دهندگان معروف دنیای فناوری، رد اولین نسخه آلفا از رابط کاربری MIUI 15 بر روی سرورهای شیاومی زده شد! اولین نسخه های مربوط به این رابط کاربری با شماره های 23.5.22 و 23.7.2 رؤیت شدند. این موضوع نشان میدهد که کار توسعه رابط کاربری مورد بحث از ماه می (اردیبهشت) آغاز شده است و اولین تست نسخه آلفا در بیست و دومین روز از این ماه (1 خرداد) انجام شده! همچنین توسعه دهندگان دریافته اند که تست نسخه آلفا با هر 2 اندروید 13 و 14 انجام گرفته است.

MIUI 15 Based on Android 14
MIUI 15 Based on Android 14

این موضوع دقیقاً منطبق با اتفاقات MIUI 14 میباشد، چون سال گذشته نیز نسل 14 رابط کاربری شیاومی با اندروید 12 و 13 مورد تست قرار گرفت، اما اولین گوشی های غول چینی این بروزرسانی را بر پایه اندروید 13 دریافت کردند. دلیل این موضوع در دسترس نبودن نسخه نهایی اندروید 14 و عرضه رابط کاربری جدید شیاومی برای برخی از گوشی ها با اندروید 13 میباشد. پس باید همچون نسل قبل انتظار داشته باشیم که برخی از گوشی های لیست شده این بروزرسانی را بر پایه اندروید 13 و برخی دیگر بر پایه اندروید 14 دریافت کنند.

اولین گوشی ها با رابط کاربری MIUI 15

همانطور که پیشتر در این مقاله اشاره شد، همچون سنت سال های گذشته این بروزرسانی برای اولین بار همراه با سری گوشی های 14 معرفی خواهد شد. به این ترتیب، گوشی های Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro اولین گوشی های دنیا با این رابط کاربری خواهند بود. اما نکته جالب اینجاست که تست MIUI 15 بر روی یک گوشی با اسم رمز “Garnet” آغاز شده است. بر اساس شایعات این گوشی از سری ردمی نوت 13 خواهد بود.

البته اینکه این اسم رمز مربوط به کدام نسخه (استاندارد، پرو یا پرو پلاس) خواهد بودهنوز مشخص نیست، اما میدانیم که این سری گوشی ها ابتدا برای بازار کشور چین و با کمی تأخیر برای بازارهای جهانی معرفی خواهند شد. سال گذشته سری گوشی های ردمی نوت 12 در واپسین روزهای ماه اکتبر (22 اکتبر) معرفی شدند و در 1 نوامبر عرضه شدند. حال اگر اتفاق سری نوت 12 رخ دهد، ممکن است شاهد معرفی این گوشی ها با MIUI 15 باشیم.

این 24 دستگاه بروزرسانی MIUI 15 را دریافت نمیکنند!

هنوز بروزرسانی MIUI 15 رسماً توسط شیاومی معرفی نشده است و تا کنون هر آنچه از این آپدیت میدانیم در حد گمانه زنی است. اما برخی از مسایل پیش از معرفی و انتشار این بروزرسانی قابل حدس است؛ چون بر اساس سنت پیشین، غول چینی در زمینه بروزرسانی های سیستمی یک پترن خاص را دنبال میکند. به همین دلیل میتوانیم با کمی حدس و گمان لیستی از گوشی هایی که این بروزرسانی را ممکن است دریافت نکنند مواجه شویم.

در ابتدای این فهرست شبه پرچمداران کوچک سری Mi 10 قرار دارند. گوشی های Mi 10 Lite 5G، Mi 10 Youth، Mi 10T Lite و Mi 10i 5G شانس بسیار کمی برای دریافت این بروزرسانی دارند، چون اکثراً در لیست EOS (یا همان لیست مرگ، پایان بروزرسانی) قرار دارند. به همین دلیل درصد دریافت بروزرسانی نسل 15 توسط این گوشی ها تقریباً 0 است!

میرسیم به سری گوشی های Redmi K30، که شامل 4 گوشی Redmi K30، Redmi K30 5G، Redmi K30 Racing و Redmi K30i میباشد. این گوشی های محبوب نیز از شانس بسیار کمی برای دریافت بروزرسانی MIUI 15 برخوردارند، چون هم اکنون برخی از آنها وارد لیست مرگ شده اند و دیگر بروزرسانی جدیدی را دریافت نخواهند کرد. پس احتمال دریافت بروزرسانی جدید برای آنها نیز 0 است!

سری بعدی، گوشی های محبوب خانواده ردمی نوت 9 هستند. در این بین با 3 گوشی مواجه هستیم که در لیست عدم دریافت قرار میگیرند. این محصولات شامل Redmi Note 9، Redmi Note 9 5G و Redmi Note 9T میباشد. این سری گوشی ها آخرین بروزرسانی خود را اخیراً دریافت کردند و بعید به نظر میرسد شاهد حاتم بخشی شیاومی برای آنها باشیم! پس باید بگوییم که احتمال دریافت بروزرسانی جدید برای آنها نزدیک به 0 است!

گوشی های بعدی دو محصول دوست داشتنی هستند، که از عمر آنها نیز مدت زمان زیادی میگذرد و تقریباً حدس خروج آنها از لیست بروزرسانی جدید تعجب آور نبود! این گوشی ها شامل Redmi 10X و Redmi 10X 5G میشوند، که با توجه به جلال و جبروت زیاد، اکنون به دلیل کهولت سن دیگر قادر به دریافت بروزرسانی جدید نخواهند بود. با توجه به پشتیبانی خوب شیاومی از این گوشی ها و گذشت مدت زمان زیادی که از آخرین بروزرسانی شان میگذرد، شانس دریافت آپدیت جدید برای آنها 0 است!

سری بعدی به مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین گوشی های اقتصادی شیاومی اختصاص دارد. در این لیست اسم گوشی هایی چون Redmi 9، Redmi 9C، Redmi 9 Prime، Redmi 9i، Redmi 9 Power و Redmi 9T به چشم میخورد. این گوشی ها به دلیل سخت افزاری نه چندان قوی، دیگر توان پشتیبانی از نسخه های جدید MIUI را ندارند. به همین دلیل عرضه بروزرسانی جدید برای آنها منتفی است و شانس دریافت آنها نزدیک به 0 است!

و اما میرسیم به ایستگاه پایانی، جایی که چند گوشی از زیرمجموعه دوست داشتنی پوکو قرار دارند. متأسفانه باید بگوییم که گوشی هایی چون POCO M2، POCO M2 Pro، POCO M3 و POCO X2 نیز دیگر بروزرسانی جدیدی دریافت نخواهند کرد. این گوشی ها نیز اکثراً در لیست EOS شیاومی قرار دارند و به همین دلیل عمر دریافت بروزرسانی آنها به پایان رسیده است، به همین دلیل شانس دریافت بروزرسانی نسل 15 توسط آنها 0 است! خب، حالا بیایید لیست کامل را با هم مرور کنیم…

Mi 10 Lite 5G
Mi 10 Youth
Mi 10T Lite
Mi 10i 5G
Redmi K30
Redmi K30 5G
Redmi K30 Racing
Redmi K30i
Redmi Note 9
Redmi Note 9 5G
Redmi Note 9T
Redmi 10X
Redmi 10X 5G
Redmi 9
Redmi 9C
Redmi 9A
Redmi 9 Prime
Redmi 9i
Redmi 9 Power
Redmi 9T
POCO M2
POCO M2 Pro
POCO M3
POCO X2

اما کدام دستگاه ها شانس بیشتری برای دریافت این بروزرسانی دارند؟ در تازه سازی آینده این مطلب قصد داریم به گوشی هایی بپردازیم که دقیقاً در مرز دریافت یا عدم دریافت این بروزرسانی هستند! اگر نظری درباره دستگاه های پشتیبانی نشده توسط MIUI 15 دارید، خوشحال میشویم از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید…

دو ویژگی جذاب MIUI 15 به بیرون درز پیدا کرد

همانطور که میدانید، رابط کاربری MIUI 15 در فاز آلفا قرار دارد و هم اکنون در حال تست های درون سازمانی است. اخیراً رد نسخه جدیدی با شماره ساخت 23.7.14 این رابط کاربری به بیرون درز پیدا کرده است، که با خود 2 ویژگی جذاب به همراه دارد. این 2 ویژگی شامل حافظه کلیپ بورد ارتقا یافته و کیفیت خروجی صدای قابل تنظیم میباشد. در باب ویژگی اول، که پیشتر در گوشی های سامسونگ و پیکسل بود، باید بگوییم که در نسخه بعدی رابط کاربری MIUI حافظه کلیپ بورد ارتقا خواهد یافت.

به این معنا که تا پیش از این کاربران صرفاً میتوانستند اطلاعات (کاراکترها) را در حافظه کلیپ بورد کپی کنند، اما اکنون امکان کپی فایل و تصاویر در کلیپ بورد امکان پذیر شده است. ویژگی جذاب دیگر، افزایش کیفیت صدای خروجی است. بر اساس کدهای درز پیدا کرده از آخرین نسخه آلفای MIUI 15، کاربران میتوانند با فشردن گزینه ای در پنل دسترسی سریع، کیفیت و بلندی صدای خروجی را تا 200 درصد افزایش دهند! این ویژگی برای مکان های شلوغ و پخش موسیقی یا اصوات با صدای بلند میخورد.

اولین تصاویر رسمی از محیط MIUI 15

در مراسم معرفی گوشی های Redmi K60 Ultra و Xiaomi Mix Fold 3، غول چینی دنیای تکنولوژی ضمن برملا ساختن نام رسمی رابط کاربری نسل بعد خود (MIUI 15)، اولین تصاویر از محیط آنرا با ما به اشتراک گذاشت. هر چند شیاومی اشاره کرد Redmi K60 Ultra جزو اولین گوشی هاست که این نسخه از رابط کاربری MIUI را دریافت میکند، اما گویا باید تا دسامبر/آذر (معرفی سری گوشی های Xiaomi 14) منتظر آن بمانیم.

قطعاً Redmi K60 Ultra اولین گوشی شیاومی با رابط کاربری مورد بحث نخواهد بود، اما همینکه اشاره میشود این گوشی جزو اولین ها برای دریافت بروزرسانی جدید میباشد، نشان از تعهد شیاومی دارد. این موضوع میتواند برای کاربران نسخه گلوبال (گوشی Xiaomi 13T Pro) نیز رضایت بخش باشد. متأسفانه تصاویر منتشر شده رسمی سرنخ خاصی به دست نمیدهد، اما همینکه میدانیم بروزرسانی بزرگی با نام MIUI 15 در راه است ما را خرسند میکند.

لیست اولیه دستگاه های دریافت کننده MIUI 15 منتشر شد

هر چه به مراسم معرفی سری گوشی های Xiaomi 14 نزدیک میشویم، اطلاعات بیشتری درباره MIUI 15 و دستگاه های دریافت کننده آن به دست میرسد. اما ساعاتی پیش برای اولین بار یکی از منابع موثق خبری دست به انتشار لیستی از دستگاه های شیائومی، پوکو و ردمی زده است که به احتمال 99 درصد بروزرسانی مورد بحث را دریافت خواهند کرد، چون با MIUI 13 معرفی شده اند. برخی دیگر از دستگاه ها نیز قول 3 سال بروزرسانی را دارند، که دریافت بروزرسانی آنها قطعی است. لیست کامل این محصولات به شرح زیر است.

گوشی های زیرمجموعه Xiaomi

Xiaomi 13T/13T Pro
Xiaomi Mix Fold 1/2/3
Xiaomi Civi 1/1S/2/3
Xiaomi Pad 6/Pro/Max
Xiaomi 13/Pro/Lite/Ultra
Xiaomi 12/12X/12T/12 Pro/12S Ultra
Xiaomi 12T Pro/12S/12S Pro/Lite
Xiaomi 12S Dimensity
Xiaomi Pad 5/Pro
Xiaomi 11i/Hypercharge
Xiaomi Mi 11/11X/11X Pro/11i/Pro/LE
Xiaomi 11 Ultra/Lite 4G/Lite NE/Lite 5G

گوشی های زیرمجموعه POCO

POCO X5 5G/X5 Pro 5G
POCO M6 Pro
POCO F5
POCO C55
POCO F5 Pro
POCO M5/M5s
POCO X4 GT
POCO F4/GT
POCO M4 4G/5G/Pro/Pro 5G
POCO X4 Pro 5G

گوشی های زیرمجموعه Redmi

Redmi K60/K60e/K60 Pro/K60 Ultra
Redmi Pad/SE
Redmi K40/Pro/Pro+/Gaming
Redmi Note 10 5G/Pro
Redmi Note 10S/Note 10 Pro 5G
Redmi 10/Prime
Redmi Note 11/Pro/+/4G/11T/Pro 5G/Pro Plus
Redmi Note 11 Pro 5G/11E/11S 5G/11 SE
Redmi Note 11T Pro/11T Pro+/11R
Redmi K50 Pro/K40S/K50/K50i/K50i Pro
Redmi K50 Ultra/K50 Gaming
Redmi 10 Prime+ 5G/Redmi 10 5G
Redmi 11 Prime/5G
Redmi Note 12/Pro/Pro+/Pro Explorer
Redmi Note 12 Pro Speed/12 Pro 4G/12S
Redmi Note 12 Turbo/12R Pro/12R/12 5G
Redmi 12/12C

این 3 گوشی نسخه ای خاص از MIUI 15 را دریافت میکنند

با توجه به اینکه هنوز رابط کاربری MIUI 15 معرفی نشده است، اطلاعاتی رسمی از انتشار آن برای گوشی های قدیمی و جدید در دست نیست، اما رصدهای اطلاعاتی نشان میدهد که چه دستگاه هایی واجد دریافت آن خواهند بود و چه دستگاه هایی از تجربه آن محروم خواهند شد. ساعاتی پیش خبری به دست ما رسید که هم ممکن است برای طرفداران 3 گوشی بسیار محبوب شیاومی خوشحال کننده باشد و هم ناراحت کننده!

خبر خوب اینکه بر اساس شواهد درز پیدا کرده، سه گوشی محبوب Mi 10s، Xiaomi 12X و POCO F3 بروزرسانی MIUI 15 با به صورت قطع به یقین دریافت خواهند کرد. اما خبر بد اینکه با تصمیم شیاومی این محصولات بروزرسانی مورد بحث را بر پایه اندروید 13 تجربه میکنند و هرگز خبری از اندروید 14 برای آنها نخواهد بود. در باب زمان انتشار این بروزرسانی برای گوشی های مورد بحث نیز 3 ماهه دوم سال 2024 میلادی (فروردین تا خرداد سال آینده) پیش بینی شده است. اما نظر شما در این باره چیپست؟

اولین نسخه پایدار MIUI 15 با گوشی های معرفی نشده

ساعاتی پیش برای اولین بار رد نسخه ای پایدار از MIUI 15 بر روی سرورهای شیائومی با گوشی های معرفی نشده زده شد. این محصولات شامل سری گوشی های Xiaomi 14، سری گوشی های Redmi K70 و سری گوشی های POCO F6 هستند. پرچمداران شیائومی در 2 مدل، پرچمداران ردمی در 3 مدل و پرچمداران پوکو در 2 مدل در حال تست با این نسخه از MIUI 15 مشاهده شدند. نکته جالب، تست این گوشی ها در 3 منطقه با رام های جهانی، اروپا، هند و چین میباشد. لیست کامل به شرح زیر است.

اولین گوشی ها با MIUI 15 در رام چین

Xiaomi 14 Pro: V15.0.0.1.UNBCNXM
Redmi K70 Pro: V15.0.0.2.UNMCNXM
Redmi K70: V15.0.0.3.UNKCNXM
Redmi K70E: V15.0.0.2.UNLCNXM

اولین گوشی ها با MIUI 15 در رام جهانی (گلوبال)

POCO F6 Pro: V15.0.0.1.UNKMIXM
POCO F6: V15.0.0.1.UNLMIXM

اولین گوشی ها با MIUI 15 در رام اروپا

Xiaomi 14 Pro: V15.0.0.1.UNBEUXM
Xiaomi 14: V15.0.0.1.UNCEUXM
POCO F6 Pro: V15.0.0.1.UNKEUXM
POCO F6: V15.0.0.1.UNLEUXM

اولین گوشی ها با MIUI 15 در رام هند

POCO F6 Pro: V15.0.0.1.UNKINXM
POCO F6: V15.0.0.1.UNLINXM

اگر همه چیز بر اساس برنامه پیش برود، رابط کاربری MIUI 15 در کنار گوشی های Xiaomi 14 برای بازار چین معرفی خواهد شد. معمولاً هر ساله این رسم وجود دارد که همراه با پرچمداران اصلی، رابط کاربری نسل جدید معرفی میشود و امسال نیز همینطور خواهد بود. هنوز اطلاعات ما از رابط کاربری نسل آینده شیاومی بسیار محدود است، اما بر اساس شایعات، با نسخه ای بسیار بهینه در بخش های مختلف مواجه خواهیم بود.

اولین تصویر از محیط MIUI 15 به بیرون درز پیدا کرد

دقایقی پیش اولین تصاویر از محیط رابط کاربری مورد انتظار MIUI 15 به بیرون درز پیدا کرد، که هم برای ما خبرهای خوبی دارد، هم نشان میدهد که تغییراتی بزرگ در راه هستند. خبر بد اینکه این تغییرات بزرگ با خود یک ویژگی بسیار مهم را از گوشی های شیائومی حذف میکنند! یکی از قابلیت های جذاب رابط کاربری MIUI از قدیم الایام، پشتیبانی از Themes (پوسته های مختلف) بود. حال گفته میشود پوسته های نسل قبل (پیش از MIUI 15) به صورت کامل ماهیت خود را در بروزرسانی جدید از دست میدهند!

این بدان معناست که هزاران پوسته یا باید با الگوریتم نسل جدید خود را سازگار کنند، یا برای همیشه از فروشگاه پوسته شیاومی خداحافظی کنند. البته در پی این خبر موضوع بسیار مهمی نیز اعلام شده است. به دلیل تغییرات گسترده و پیچیده ای که در رابط کاربری نسل جدید به وجود آمده است، همه چیز با سرعت درآمیخته خواهد شد و دیگر خبری از لگ و تأخیر نیست. گفته میشود پوسته ها به دلیل ناسازگاری با رابط کاربری موجب برخی مشکلات میشدند، که در بروزرسانی جدید برطرف خواهد شد.

اما میرویم سراغ اسکرین شات هایی که از محیط MIUI 15 شکار شده است (تصاویر فوق). این اولین باری است که با محیط رابط کاربری نسل 15 شیاومی دیدار میکنیم. در این تصاویر نسخه ای بتا از رابط کاربری نسل 15 دیده میشود که بخش About Phone را نمایش میدهد. اینطور که مشخص است، تغییرات گسترده از منوهای سیستمی و زیرمنوها آغاز شده و تا بطن رابط کاربری پیش خواهد رفت. قاعدتاً برخی عناصر تغییرات ظاهری را تجربه خواهند کرد، اما ممکن است ویژگی های جدیدی نیز اضافه شود.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

Dynamic
Dynamic
میهمان
۱۴۰۲-۰۸-۰۴ ۲۲:۱۰

این رو همین العان حذفش کنین که حالم داره از MIUI بهم میخوره العان Hyper OS شیائومی حکم میکنه

دکمه بازگشت به بالا