شیائومیمی

کالبدشکافی : در قلب Xiaomi 12 ، قدرتمندترین پرچمدار کامپکت شیائومی چه میگذرد ؟

اگر به خاطر داشته باشید ، چندی پیش ویدئوی کالبدگشایی گوشی Xiaomi 12 Pro را با شما به اشتراک گذاشتیم . حال امروز قصد داریم ویدئوی رسمی کالبدگشایی Xiaomi 12 ، اولین و قدرتمندترین کامپکت فون شیائومی را با شما به اشتراک بگذاریم . در این مقاله کوتاه ، علاوه بر بررسی مهمترین قطعات به کار رفته در بطن این گوشی محبوب ، ویدئوی کالبدگشایی آنرا نیز شاهد خواهید بود . با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید …

 

وقتی پس از خواندن متن این مقاله سراغ ویدئوی پایان مطلب بروید ، قطعاً از بازگشایی ساده قطعات Xiaomi 12 شگفت زده خواهید شد . شیائومی در عین پیچیدگی ، ساختار مهندسی بسیار ساده ای را برای جای دادن قطعات این گوشی در کنار هم به کار بسته است ، که قطعاً عنوان شاهکار به خود میگیرد ! بعد از جدا شدن درب پشتی ، اولین چیزی که جلب توجه میکند ، مدار دایره ای شکل شارژ وایرلس است .

ذیل این مدار باتری 4.500 میلی آمپر/ساعتی Xiaomi 12 دیده میشود ، که با شارژ بیسیم 50 واتی یا شارژ سیمی 67 واتی میتواند نیازهای شما به انرژی را برطرف کند . بعد از باز کردن دوربین های اصلی و سلفی ، به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 میرسیم ، که بخش اعظمی را به خود اختصاص داده است . همانطور که میدانید ، Xiaomi 12 به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز است .

اما میرسیم به جذاب ترین بخش این کالبدگشایی ، سیستم خنک کننده Xiaomi 12 . شیائومی در این گوشی از سیستمی 3 لایه با آرایش ساندویچی بهره گرفته است . لایه اول گرافیتی با وسعت بسیار بزرگ 10345mm² ، لایه دوم ( سفید ) گرافین با وسعی بالغ بر 226mm² و لایه سوم نیز خنک کننده مایع بسیار بزرگ با ابعاد 2600mm² میباشد ( تمام این مراحل را میتوانید در ویدئو شاهد باشید ) .

نکته بسیار جالب دیگر درباره Xiaomi 12 این است که این گوشی کوچکترین مادربرد مجهز به شبکه های نسل 5 را در بین تمام گوشی های شیائومی دارد . گفته میشود مادربرد این گوشی از کوچکترین مادربرد قبلی 10 درصد قطعات بیشتری دارد ، اما با اینحال حدود 17 درصد از آن کوچکتر است ! ابداع دیگر شیائومی ، نسل جدید باتری لیتیوم کبالت اکساید است ، که به دلیل هزینه های تولید بالا ، 14 درصد گرانتر از باتری های عادی است .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا