شیائومیگجت های هوشمند

اختصاصی : شیائومی از اولین عینک هوشمند خود با ویژگی های جالب پرده برداشت .

شیائومی طی حرکتی غیرمنتظره ، ساعاتی پیش پرده از اولین عینک هوشمند خود برداشت . این عینک هوشمند از ظاهر بسیار جذابی برخوردار است و ویژگی های بسیار خوبی چون تماس ، مسیریابی ، ترجمه زنده و حتی تصویربرداری را در اختیار کاربران میگذارد . اما بهتر است کمی صبر کنید ! بر اساس صحبت های سخنگوی شیائومی ، غول چینی دنیای تکنولوژی هنوز هیچ برنامه ای برای فروش این محصول ندارد .

این بدان معناست که ما صرفاً با یک نمونه آزمایشی روبرو هستیم ، که راه زیادی پیش رو دارد . در واقع شیائومی با معرفی این عینک هوشمند قصد دارد به جهانیان نشان دهد در آینده ای نه چندان دور میتوانند چه انتظاراتی از یک عینک هوشمند داشته باشند . در ظاهر این عینک بسیار شبیه به عینک های ساده میباشد ، اما در باطن ، شیائومی برای شیشه اش از صفحه نمایش Monochrome MicroLED بهره گرفته است .

این صفحه نمایش خارق العاده با فناوری واقعیت افزوده عجین شده است ، تا کمی بتوانید به حال و هوای فیلم های هالیوودی بروید . شیائومی میگوید صفحه نمایش به کار رفته در این محصول نسبت به صفحات OLED عادی از تراکم پیکسلی بسیار بالاتر ، عمر بیشتر و در کمال تعجب ، ساختار ساده تری برخوردار است . همچنین ، شیائومی اشاره میکند استفاده از پنل های MicroLED باعث نازک تر شدن لنزهای این عینک شده اند .

اینطور میتوان نتیجه گرفت که صفحات نمایش MicroLED به نوعی نسل ارتقا یافته صفحات OLED هستند ، اما نسبت به پیشینیان از قیمت بسیار بالاتری برخوردار بوده و تنها در چند محصول تجاری سازی شده تا کنون دیده شده اند . شیائومی میگوید این صفحه نمایش تنها 2.02 میلی متر قطر داشته و اگر بخواهیم قطر آنرا با چیزی مثل کنیم ، باید بگوییم که اندازه یک دانه برنج است !

حال فکر کنید این صفحه نمایش بسیار کوچک از درخشندگی پایه 2 میلیون نیت بهره میبرد ! اما فکر نکنید قرار است چنین نوری وارد چشمان شما شود . شیائومی میگوید این درخشندگی خارق العاده برای نورانی ترین حالت ممکن ( زمانی که شخص به خورشید به صورت مستقیم نگاه میکند ) در نظر گرفته شده است ، که باز کاربر بتواند به صورت دقیق اطلاعات موجود را اسکن کرده و با مشکلی مواجه نشود .

شیائومی برای درک بهتر تکنولوژی به کار گرفته شده در این محصول ویدئویی از نحوه عملکرد آن به نمایش گذاشت ( که در پایان این مطلب میتوانید مشاهده کنید ) . در این ویدئو میتوانید ویژگی هایی چون ترجمه زنده ، مسیریابی زنده ، دریافت اعلانیه ها و چند مورد دیگر را شاهد باشید . جالب اینجاست که این عینک میتواند به تنهایی و بدون کمک گوشی هوشمند عملکردی 100 درصدی داشته باشد ، چون خود به سیستم عامل اندروید مجهز میباشد ! در پایان ، گفتنی است که شیائومی برای این عینک هوشمند از یک چیپست 4 هسته ای بهره گرفته است ، که با وایفای ، بلوتوث ، باتری قدرتمند و یک دوربین 5 مگاپیکسلی با کیفیت مجموعه ای قدرتمند را در وزنی 51 گرمی به شما ارائه میدهد !

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا