شیائومی

پرداخت به سبک آینده : شیائومی سرانجام موفق به ثبت نشان تجاری “Xiaomi Pay” شد !

شاید تا 10 سال پیش پذیرفتن اینکه روزی پول نقد از رونق بیفتد امری مضحک به نظر میرسید ، اما یک دهه ای است که با رونق کارت های بانکی ، پول نقد رواج کمتری در بین مردم پیدا کرده است . حال آنکه به مرور زمان کارت های بانکی نیز در حال خارج شدن از دور هستند و به زودی جای خود را به پرداخت های بدون تماس ( NFC Payment ) خواهند داد . پس جنگ آینده ، جنگ سیستم های پرداخت های بدون تماس است !

شیائومی چند وقتی در حال تلاش برای ثبت نشان تجاری “Xiaomi Pay” برای پرداخت های بدون تماس خود بود و حال این نشان تجاری رسماً به ثبت رسیده است . این بدان معناست که شیائومی عملاً مجوز ورود به عرصه های مالی و اعتباری را کسب کرده است . درخواست شیائومی به صورت رسمی در آوریل 2021 ثبت شده بود و پیش از آن قرار بود نامش “Mi Pay” باشد ، اما با تغییر سیاست نامگذاری شیائومی ، این نشان تجاری نیز به “Xiaomi Pay” تغییر نام داد .

دلیل اهمیت موضوع ، ثبت این نشان تجاری به صورت بین المللی میباشد ، به این معنا که شیائومی از هم اکنون میتواند به عنوان یکی از کمپانی های مورد وثوق ، پا به عرصه بانکداری جهانی بگذارد . شیائومی پیش از این ( حدود چند ماه پیش ) ، اولین دستبند مخصوص پرداخت بدون تماس خود را با نام Mi Strap معرفی کرده بود ، که اکنون با این تغییر نام ، باید آنرا نیز “Xiaomi Strap” بنامیم . جالب اینجاست که با این دستبند ، تمامی گجت های با و بدون تراشه NFC قابلیت پرداخت بدون تماس را کسب خواهند کرد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا