سامسونگ

گزارش ویژه : سامسونگ در حال کار بر روی اولین سنسور 450 مگاپیکسلی دنیا برای گوشی های هوشمند است !

سامسونگ در طی سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی در زمینه سنسورهای دوربین برای گوشی های هوشمند داشته است و علاوه بر اولین سنسور 108 مگاپیکسلی دنیا ، چندی پیش افتخار معرفی اولین سنسورهای 200 مگاپیکسلی دنیا ( HP1 و HP3 ) را نیز برای گوشی های هوشمند داشته است . اما گویا سنسور 200 مگاپیکسلی پایان راه برای سامسونگ نیست و این کمپانی در حال توسعه سنسوری 450 مگاپیکسلی است !

بر اساس اطلاعات واصله از یک منبع موثق خبری ، سامسونگ به تازگی نشان تجاری سنسور 450 مگاپیکسلی خود را به ثبت رسانده است . این نشان تجاری « Hexa²Pixel » نام دارد و به صورت مستقیم اشاره به اولین سنسور 450 مگاپیکسلی در دنیای گوشی های هوشمند دارد .  هر چند ممکن است ثبت این نشان تجاری هرگز منجر به محصولی نشود ، اما نشانه ای قوی مبنی بر توسعه سنسور دوربینی بالای 200 مگاپیکسل دارد .

اما چرا این نشان تجاری سرنخ هایی به دست میدهد ؟ سامسونگ عادت دارد برای هر یک از سنسورهای مهم خود یک آرایش پیکسلی به ثبت برساند . من باب مثال میتوانیم به سنسور ISOCELL MH3 اشاره کنیم ، که روی Galaxy S22 Ultra بهره گرفته بود . اگر بخواهیم به صورت ساده بگوییم ، هر آرایش نوناپیکسل RGB در یک ماتریکس 3×3 خلاصه میشود . حال اگر نونا را Nine یا عدد نه بخوانیم ، 9 پیکسل در 1 پیکسل ادغام خواهد شد و به این ترتیب خروجی یک سنسور 108 مگاپیکسلی است ، که از 9 عکس 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است ( دقیقاً سنسور 108 مگاپیکسلی HM3 ) .

همین موضوع درباره سنسورهای HP1 و HP3 نیز صادق است ، که 200 مگاپیکسلی بودند . سامسونگ برای این سنسورها نشان تجاری Tetra²pixel را به ثبت رسانده بود ، که به معنای ادغام 16 پیکسل در 1 پیکسل 12 مگاپیکسلی یا همان 192 مگاپیکسل ( 200 مگاپیکسل تجاری ) است . اکنون به سنسور جدید میرسیم ، که از فناوری Hexa²Pixel بهره میبرد ، که به معنای ادغام 36 تصویر 12 مگاپیکسلی در یک تصویر است . خروجی میشود 432 مگاپیکسل یا به صورت تجاری 450 مگاپیکسل .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا