اپل

اپل سیستم عامل های IOS 14, iPadOS 14, tvOS 14 و watchOS 7 را عرضه کرد!

با توجه به وعده ای که اپل در کنفرانس خودش داده بود، نسخه جدید سیستم عاملش را برای محصولات خود عرضه کرد. این سیستم عامل ها شامل IOS 14, iPadOS 14, tvOS 14 و watchOS 7 می شود.

در IOS 14 ما شاهد ویجت های قابل تنظیم در صفحه اصلی و “کتابخانه نرم افزارها” یا همان منوی موجود در گوشی های اندروید هستیم که در کتابخانه نرم افزار ها میتوانید به نرم افزارهای خود بصورت دسته بندی شده دسترسی داشته باشید که این بزرگترین تغییر سیستم عامل IOS از بدو تولد تا امروز بوده و است. همچنین در این نسخه از سیستم عامل می توانید مرورگر و نرم افزار ایمیل پیش فرض IOS را تغییر دهید!

بخش دریافت تماس ها و دستیار صوتی Siri دسخوش تغییرات در ظاهر شدند که در طراحی جدید دیگر مثل قبل تمام صفحه را پوشش نخواهند داد. همچنین شما می توانید با قابلیت تصویر در تصویر در IOS 14 فیلم ببینید، یا تماس تصویری بگیرید و همزمان از نرم افزار های دیگر نیز استفاده کنید، قابلیتی که نسبتا مدت زیادیست در اندروید در دسترس است!

در بخش پیامک ها هم حالا می توانیدمکالمه ای را در بالا پین کنید تا دسترسی شما به آن سریع تر شود. در ادامه در بخش نرم افزار Maps هم قابلیت های جدیدی اضافه شده، حالا شما می توانید به نرم افزارها لوکیشن حدودی و غیردقیق بدهید! و اگر نرم افزاری از میکروفون یا دوربین شما در پس زمینه استفاده کند، شما متوجه خواهید شد!

قابلیت Scribble بصورت اتوماتیک در هر بخش نوشتاری، دست خط شمارا به متن تبدیل می کند. در iPadOS 14 قابلیت Scribble می تواند تاریخ ها، آدرس ها، شماره تلفن ها و آدرس های ایمیل را بصورت دست نوشته متوجه شود.

سیستم عامل tvOS 14 هم دستخوش تغییراتی شده و حالا یکپارچه سازی بهتری را با لوازم HomeKit تجربه خواهید کرد. همچنین از قابلیت پخش ویدیو با رزولوشن 4K در یوتیوب پشتیبانی می کند و قابلیت چندکاربره آن ارتقا یافته و از قابلیت تصویر در تصویر نیز پشتیبانی می کند.

سیستم عامل watchOS 7 هم حالا به قابلیت ردیابی کیفیت خواب، اشتراک گذاری تم های ساعت و علاوه بر آن ها، تم های جدید برای ظاهر ساعت مجهز شده است. همچنین  به سمت پایین کشیدن ساعت به شما این امکان را میدهد که یک برنامه روتین برای خواب خود تنظیم کنید.

حالت خواب در اپل واچ بصورت خودکار صفحه نمایش ساعت شمارا خاموش کرده و حالت DND (بدون مزاحمت) را فعال می کند تا هیچ مزاحمتی برای خواب شما ایجاد نشود. در زمان بیدار شدن یک هشدار لمسی و گزارش آب و هوا را دریافت خواهید کرد. همچنین قابلیتی برای تایید درست شستن دست ها نیز در این سیستم عامل تعبیه شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا