شیائومی

یکی از توسعه دهندگان خوش ذوق شیائومی، Dynamic Island آیفون های 14 را به MIUI آورد!

اپل همیشه در مراسم های خود، نوآوری را به همراه دارد و در سری گوشی های آیفون 14 نیز، شاهد یکی دیگر از نبوغ های کوپرتینویی ها بودیم. Dynamic Island یا همان «جزیره پویا» یکی از قابلیت های جذاب آیفون های 14 پرو میباشد. حال هنوز عرق اپل بعد از مراسم معرفی آیفون های جدید خشک نشده، یکی از توسعه دهندگان خوش ذوق شیائومی دست به توسعه پوسته ای زده است که این جزیره پویا را برای اولین بار به گوشی های اندرویدی می آورد.

در واقع اپل برای اولین بار است که در سری گوشی های آیفون های 14 پرو دست از ناچ میکشد و سراغ حفره برای سنسورهای خود میرود. میدانیم اپل برای وقت خریدن این کار را انجام داده است تا دوربین های سلفی زیر صفحه نمایش به کیفیت مطلوب برسند، اما نبوغ این کمپانی بعد از مدت زمانی طولانی که گوشی های اندرویدی به سلفی حفره ای مجهز شده اند قابل تقدیر میباشد. اینگونه میتوان گفت که اپل حتی از آن فضای خالی هم نهایت استفاده را کرده است!

شیائومی پارس
شیائومی پارس

کاربر میتواند در جزیره پویا اعلانیه ها، تماس ها، تایمر، جفت شدن بلوتوث و بسیاری از موارد دیگر را به صورت زنده رصد کند. حال این ویژگی جذاب برای گوشی های شیائومی در قالب یک پوسته پورت شده است. ویدئویی کوتاه از این تم به بیرون درز پیدا کرده است، که به خوبی عملکرد جزیره پویا در یک گوشی شیائومی را نشان میدهد. این پوسته که «Grumpy UI» نام دارد، فعلاً در تم استور چین قابل دریافت میباشد، اما هنوز به تأیید شیائومی برای انتشار نرسیده است.

توسعه دهنده این تم میگوید شیائومی در حال بررسی فایل ارسال شده میباشد و هنوز پاسخی در این باره نداده است. البته نباید فراموش کنیم اکثر گوشی های اندرویدی به یک حفره برای دوربین سلفی مجهز هستند و کمتر گوشی هوشمندی داریم که از 2 یا چند حفره در کنار هم بهره ببرد. با این حال به ظاهر عملکرد جزیره پویا در این تم بی نقص است، چون هنگام نمایش اعلانیه دوربین سلفی را مات میکند! از آنجایی که همه شیائومی را اپل چین میدانند، منتظر هستیم ببینیم واکنش غول چینی به این حرکت چیست.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا