ترفند iOSترفندها

نقطه های رنگی در IOS 14 در بالای نوار آنتن به چه معناست؟

در IOS 14 یکی از بهترین و مفیدترین تغییرات به وجود آمده نشان دادن استفاده نرم افزارها از میکروفون یا دوربین در پس زمینه است. وقتی شما قصد ضبط یک پیام صوتی را داشته باشید، طبیعتا نرم افزار بصورت خودکار به میکروفون شما دسترسی خواهد داشت، اما ماجرا جایی جالب می شود که بعضی از نرم افزارها بدون نیاز به میکروفون و دوربین، گاها در پس زمینه به آن ها دسترسی دارند!

زمانی که در بالای نوار اعلانات شما نقطه ای به رنگ نارنجی نمایش داده می شود این یعنی یک نرم افزار در همان لحظه در حال استفاده از میکروفون گوشی شماست. البته این اتفاق دلیل بر ضبط صدای شما نیست، ولی نمیتوان مطمئن بود که صدای شما ضبط می شود یا نه. البته نشان دادن این نقطه در برخی نرم افزارها ممکن است یک باگ نرم افزاری باشد ولی امکان نقض عمدی حریم خصوصی توسط آن نرم افزار هم وجود دارد!

و اما زمانی که در بالای نوار اعلانات نقطه ای به رنگ سبز نمایش داده می شود، نشان دهنده این است که نرم افزاری به دوربین شما دسترسی دارد. طبیعتا دسترسی به دوربین، احتمال دسترسی به میکروفون را هم زیاد می کند. پس نقطه سبز رنگ نماد استفاده نرم افزاری از دوربین و میکروفون گوشی شماست.

با بالا کشیدن نوار کنترل سنتر پس از محو شدن نقطه رنگی می توانید ببینید که چه نرم افزاری از دوربین یا میکروفون شما استفاده می کند و با پشتیبانی آن برای رفع این مشکل در تماس باشید تا در صورت نرسیدن به نتیجه منطقی نرم افزار را پاک کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا