اپلکنفرانس مطبوعاتی سایر برندهاکنفرانس ها

اپل از MacBook Pro 13 با تراشه M1 رونمایی کرد؛ طولانی ترین عمر باتری در بین مک بوک ها تا امروز!

اپل در مک بوک پرو 13 جدید دیگر از تراشه های اینتل استفاده نکرده و این بار از تراشه اختصاصی و خودساخته اش با نام Apple M1 بهره گرفته است.

پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 8 هسته ای Apple M1 به MacBook Pro 13 کمک می کند تا کد را در Xcode تا 2.8 برابر سریعتر از مک بوک پرو با پردازنده اینتل بسازد ، همچنین یک عنوان سه بعدی پیچیده را در Final Cut Pro تا 5.9 برابر سریع تر ارائه می دهد ، کارهای ML را تا 11 برابر سریعتر انجام می دهد و ویدئو 8K ProRes با کیفیت کامل را در DaVinci Resolve بدون افت یک فریم پخش کند. اپل مشخص نکرده است که مک بوک پرو 13 با تراشه M1 را با کدام یک از نسخه های چهار هسته ای یا دو هسته ای  MacBook Pro با تراشه اینتل مقایسه می شوند. دستگاه هایی که در تراشه گرافیکی متفاوت هستند.

اما مقایسه جذاب تر می تواند  مقایسه مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M1 و مک بوک ایر با تراشه M1 باشد. در واقع تراشه ها مشابه هستند اما در مک بوک پرو از یک فن خنک کننده بهره گرفته شده است که قطعا در راندمان تاثیر مثبت خواهد داشت و این در حالی است که در مک بوک ایر از فن استفاده نشده است. نسخه پرو از نوار کنترل لمسی بهره می برد، صفحه نمایش روشن تری با روشنایی 500 نیت دارد، اسپیکر های استریو در نسخه پرو عملکرد بهتری دارند و میکروفون و باتری نیز از نسخه ایر قوی تر شده اند.

عمر باتری مک بوک پرو 13 با تراشه M1 در واقع بهترین عمر باتری در بین تمامی لپ تاپ های اپل است که حدود 2 برابر مک بوک پرو با تراشه اینتل طول عمر دارد. اپل قول 17 ساعت وب گردی و 20 ساعت تماشای ویدیو از Apple TV را داده است که در هر دو بخش 2 ساعت بیشتر از مک بوک ایر است.

مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M1 از دیروز شروع به پیش فروش کرده است و نسخه 8/256 گیگ آن با قیمت 1299 دلار و نسخه 8/512 آن با 1499 دلار قابل پیش خرید است. از هفته آینده هم بصورت رسمی عرضه خواهند شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا