سایر محصولاتشیائومی

تلویزیون هوشمند پرچمدار شیائومی با پنل QLED برای بازارهای جهانی معرفی شد .

غول چینی دنیای تکنولوژی دیروز عصر در کنار گوشی Mi 11 و رابط کاربری نسل جدید خود ، پرده از تلویزیون پرچمدار سری Mi برداشت که 75 اینچ بوده و Q1 نام دارد . این تلویزیون هوشمند پرچمدار به صفحه نمایش بسیار با کیفیت و گران قیمت Quantum LED با رزلوشن 4K مجهز است . فناوری Quantum Dot در حال حاضر یکی از محبوب ترین فناوری های دنیا برای پنل تلویزیون هوشمند محسوب میشود و شیائومی مدتی است در حال کار بر روی آن میباشد .

شیائومی در این تلویزیون هوشمند از تمامی ویژگی های برتر همچون اندروید TV نسل 10 ، طراحی لب به لب حاشیه ها ، رزلوشن خارق العاده 4K UHD ، بدنه ای کاملاً از جنس فلز و زاویه دید خارق العاده 178 درجه بهره گرفته است . وقتی صحبت از پنل نمایش این محصول میشود ، با یک صفحه بزرگ 75 اینچی QLED مواجه هستیم ، که توانایی پوشش 100 درصدی بازه وسیع رنگ های NTSC با 1.07 میلیارد رنگ و بیش از 1024 سایه متفاوت را دارد !

اینها را اگر در کنار کنتراست خارق العاده 10.000:1 ، فناوری دالبی Vision و فناوری نمایش رنگ های غنی +HDR10 بگذاریم ، میتوانیم بگوییم Q1 توانایی خلق زیباترین تجربه بصری را در اختیار شما قرار خواهد داد . نکته جالب اینجاست این پنل نمایش غول پیکر و بسیار با کیفیت به نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز است ، تا هیچ تأخیری را احساس نکنید ! همچنین ، با وجود پورت HDMI 2.1 و حالت کاهش تأخیر اتوماتیک ، این تلویزیون هوشمند به یک انتخاب محبوب برای گیمرها نیز میتواند بدل شود .

در بخش صدا نیز شیائومی سنگ تمام گذاشته است ! شیائومی سیستم صوتی 30 واتی را برای این تلویزیون هوشمند به کار گرفته است ، که توسط 6 بلندگوی استاندارد ، 2 توییتر و 4 ووفر به گوش کاربر خواهد رسید . شیائومی برای تجربه صدایی کریستالی و شفاف ، از فناوری های صدای دالبی و DTS-HD نیز در این تلویزیون هوشمند بهره گرفته است . نکته مثبت دیگر این تلویزیون هوشمند ، کنترل 360 درجه آن است ، که کاربر را از رو در رو بودن با تلویزیون برای ارسال فرمان بی نیاز میکند .

این تلویزیون هوشمند به دستیار صوتی کمپانی گوگل ( Google Assistant ) مجهز است ، که با گفتن عبارت آشنای “OK GOOGLE” قابل فراخوانی است . البته پشتیبانی از دستیار صوتی کمپانی آمازون ( Amazon Alexa ) نیز در این تلویزیون گنجانده شده است و به واسطه میکروفون های بسیار حساس راه دور ( تا 3 متر ) ، کاربر میتواند به راحتی با دستیار صوتی به مکالمه بپردازد و فرمان های مورد نیاز خود را بدون نزدیک بودن به تلویزیون یا وجود ریموت کنترل اجرا کند .

نکته پایانی اینجاست که این تلویزیون هوشمند میتواند به عنوان هسته اینترنت اشیاء استفاده شود و به این ترتیب سایر دستگاههای هوشمند را کنترل کند . شیائومی برای این محصول ارزشمند قیمت 1.299 یورو را در نظر گرفته است و عرضه آن از ماه مارس ( اسفند 99 ) آغاز خواهد شد . البته شیائومی پیشنهاد ویژه ای برای اولین خریداران این تلویزیون در نظر گرفته است ، که اگر در روز اول قصد خرید داشته باشند ، میتوانند این تلویزیون هوشمند را با قیمت استثنائی 999 یورو تهیه کنند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا