شیائومی

خبر خوش : بایدن به تصمیم احمقانه ترامپ برای تحریم کمپانی های چینی خاتمه میدهد !

دونالد ترامپ از سال گذشته با طرح موضوع تهدید بودن کمپانی های چینی ، دست به تحریم ناعادلانه کمپانی هوآوی زد و در واپسین روزهای ریاست خود بر ایالت متحده آمریکا ، در ادامه دست برخی دیگر از کمپانی های چینی را نیز از بازار آمریکا قطع کرد ، که در بین آنها نام کمپانی شیائومی نیز به چشم میخورد . حال از کاخ سفید خبر میرسد که دولت بایدن سعی دارد به زودی با ارائه طرحی به مجلس ، این تصمیم احمقانه ترامپ را لغو کند .

به گزارش رویترز ، دلیل این موضوع شکایت تعداد زیادی از کمپانی های آمریکایی است ، که با چین همکاری تجاری تنگاتنگی داشتند و با این تصمیم ضربه های سختی خورده اند . این موضوع قطعاً به نفع آمریکا نیز خواهد بود ، چون زنجیره تأمین قطعه بسیاری از کمپانی های آمریکایی از چین بود و با وجود تحریم های اعمال شده از سوی دولت ایالت متحده ، بازنده اصلی خودِ این کشور و شرکت های آمریکایی هستند ، چون دستشان از رسیدن به قطعات کوتاه خواهد شد .

البته هنوز مشخص نیست دستور بایدن تا چه اندازه دست کمپانی های چینی را برای همکاری با کمپانی های آمریکایی باز خواهد گذاشت و آیا کمپانی هایی چون هوآوی که از این تحریم ها ضرر بسیاری کرده اند ، آیا مجدداً به روال سابق بازخواهند گشت یا نه ؛ اما قطعاً این دستور بر روی آخرین تصمیم ترامپ مبنی بر دست داشتن ارتش چین و سرمایه گذاری آن بر روی کمپانی هایی مثل شیائومی تأثیرگذار خواهد بود و احتمالاً آنرا بی اثر خواهد کرد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا