پوکوشیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومی

اختصاصی : گوشی های POCO X3 Pro و POCO F3 رسماً معرفی شدند .

همانطور که پیش بینی کرده بودیم ، شیائومی ساعاتی پیش در مراسمی مجلل ، پرده از گوشی های POCO F3 و POCO X3 Pro برداشت . تا به این لحظه که گوشی های مذکور معرفی شده اند ، شایعات و تصاویر زیادی از آنها منتشر شده بود ، که ما موثق ترین آنها را با شما به اشتراک گذاشته بودیم . اگر به این دو محصول جذاب علاقه مند هستید ، با ما در این مقاله همراه باشید …

 

« گوشی POCO X3 Pro »

این گوشی هوشمند در بخش طراحی شباهت های زیادی با برادر کوچکترش ، POCO X3 دارد . شیائومی میگوید همان طراحی بینظیر نسخه استاندارد را انتخاب کرده است ، چون کاربران با آن آشنایی بیشتری دارند . از این رو ، گوشی مذکور از همان طراحی 2 حالته قسمت پشت که ضد اثر انگشت بوده بهره میبرد ، اما در 3 رنگ مشکی ، آبی و برنز عرضه خواهد شد .

همچنین ، این گوشی از همان صفحه نمایش نسخه استاندارد ، یعنی صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل IPS LCD با رزلوشن +FHD ، سلفی حفره ای 20 مگاپیکسلی در قسمت وسط و نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره میبرد . البته نرخ نوسازی صفحه نمایش این گوشی پویا میباشد و بین 60 ، 90 یا 120 هرتز متغیر خواهد بود . این گوشی از درخشندگی پایه 400 نیتی ، کنتراست 1500:1 ، سرعت لمس 240 هرتزی و محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 6 بهره میبرد .

اما شباهت ها در همینجا به پایان میرسد ! در بخش سخت افزار ، شیائومی حسابی در این گوشی غوغا کرده است و با یک قاتل پرچمداران مواجه هستیم . برای قلب تپنده این گوشی شیائومی از چیپست پرچمدار سال گذشته کوآلکام ، اسنپدراگون 860 بهره گرفته است ، که از فناوری ساخت 7 نانومتری بهره برده و به چیپ گرافیکی آدرنو 640 مجهز میباشد .

این چیپست با 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم نسل 4 یا LPDDR4X ، حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی فوق سریع UFS3.1 ( که نسبت به UFS2.1 حدود 198 درصد سریعتر میباشد ) ، سیستم خنک کننده بسیار بزرگ مایع نسل 1 و شیار حافظه اختصاصی برای ارتقای حافظه خارجی تا 1 ترابایت به یکی از بهترین انتخاب های بازار بدل شده است .

در بخش دوربین ، این گوشی هوشمند از سیستم دوربینی 4 گانه با سنسورهای عریض 48 مگاپیکسلی سونی ( IMX582 ) و گشادی دیافراگم f/1.79 ، فوق عریض 8 مگاپیکسلی با لنز زاویه عریض 119 درجه ای ( FOV با گشادی دیافراگم f/2.2 ) ، ماکروی 2 مگاپیکسلی ( برای شکار تصاویر ماکرو از فاصله 4 سانتی متری ) و 2 مگاپیکسلی عمق دهنده بهره میبرد .

جالب اینجاست که شیائومی برخی از امکانات نرم افزاری دوربین گوشی های پرچمدارش همچون حالت شب برای شکار تصاویر سلفی ، شبیه ساز جادویی و فیلمبرداری و عکسبرداری همزمان با سنسور سلفی و اصلی را به این گوشی هوشمند آورده است . این گوشی همچون برادر کوچکترش به جک 3.5 میلی متری صدا و بلندگوی استریو نیز مجهز میباشد .

این گوشی حتی به آزمایشگاه DXOMARK نیز رفته است و موفق به کسب 63 امتیاز شده است . سایر امکانات این گوشی نیز شامل تراشه NFC ، درگاه اینفرارد و موتور ویبره اختصاصی برای انتقال لرزش های حسی ( تا 150 نوع ) میباشد . این محصول به یک باتری 5.160 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی اختصاصی ( در داخل جعبه ) نیز مجهز میباشد .

به ادعای شیائومی این باتری تا 11 ساعت بازی مداوم و تا 18 ساعت پخش ویدئو را پشتیبانی میکند . همچنین ، این گوشی به بلوتوث ، وایفای ، شبکه های کاری نسل 4 ، اندروید 11 و MIUI 12 از درب کارخانه مجهز میباشد . این گوشی از هم اکنون برای پیش خرید در دسترس علاقه مندان قرار دارد ، اما از روز 24 مارس ( 4 فروردین ) عرضه خواهد شد .

گفتیم این گوشی هوشمند در 2 حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی با حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد . اما جالب است بدانید تا روز 1 آوریل ، با قیمتی استثنائی در دسترس خریداران قرار خواهد داشت و بعد از آن با قیمت های رسمی به فروش خواهد رسید . در زیر میتوانید قیمت فروش فوق العاده و استاندارد این گوشی را مشاهده کنید .

  • نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 298 دلار -> فعلاً 237 دلار
  • نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 356 دلار -> فعلاً 298 دلار

 

« گوشی POCO F3 »

سرانجام شیائومی پرده از ادامه دهنده راه گوشی محبوب POCO F1 برداشت . این گوشی هوشمند POCO F3 نام دارد و همانطور که پیش بینی کرده بودیم ، نسخه ای ریبرند شده از Redmi K40 برای بازارهای جهانی میباشد . البته این گوشی در 3 رنگ مشکی ، سفید و آبی ( با رگه هایی از طیف نور ) عرضه خواهد شد ، که در نسخه چین ، ما رنگ آخر را نداشتیم .

این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 6.67 اینچی تخت با پنل AMOLED ( پنل E4 سامسونگ ) ، سلفی حفره ای 5 مگاپیکسلی در قسمت وسط ، نرخ نوسازی 120 هرتز ، سرعت لمس 360 هرتز ، سیستم پیشرفته جبران نرخ خسارت فریم (MEMC) ، فناوری نمایش رنگ های واقعی (True Color) ، فناوری نمایش رنگ های غنی +HDR10 ، سنسور نور 360 درجه و درخشندگی 1.300 نیت مجهز میباشد .

شیائومی برای اولین بار در این گوشی هوشمند از تکنولوژی منحصر به فردی با نام True Display بهره گرفته است ، که گرمای تصویر را با توجه به محیط شما تنظیم میکند . شیائومی در این گوشی هوشمند از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 870 با پشتیبانی از باندهای کاری نسل 5 ، حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی (UFS3.1) بهره گرفته است .

شیائومی برای محافظت صفحه نمایش و پشت این گوشی از گوریلاگلس نسل 5 بهره گرفته است . دوربین اصلی این گوشی هوشمند نیز به آرایشی 3 گانه با سنسورهای 48 مگاپیکسلی عریض سونی IMX582 ( با گشادی دیافراگم f/1.79 ) ، 8 مگاپیکسلی فوق عریض با لنز زاویه عریض 119 درجه ای FOV و 5 مگاپیکسلی تله ماکرو با گشادی دیافراگم f/2.4 مجهز شده است .

شیائومی انواع امکانات نرم افزاری را برای ثبت تصاویر و ویدئو در این گوشی هوشمند گنجانده است و برای شکار ویدئو ، یک میکرفون اختصاصی در قسمت پشت قرار داده است ، که ویژگی بسیار خواستی تمرکز بر روی یک صدای خاص را با خود به همراه دارد ، که پیش از این در برخی از گوشی های خانواده K ردمی دیده بودیم .

شیائومی برای این گوشی هوشمند از یک باتری 4.520 میلی آمپر/ساعتی با شارژ اختصاصی 33 واتی ( در داخل جعبه ) بهره گرفته است ، که به ادعای این کمپانی تا 2 روز شما را با یکبار شارژ همراهی خواهد کرد و در صورت خالی شدن ، در عرض تنها 52 دقیقه فول شارژ خواهد شد .

سایر امکانات این گوشی نیز شامل بلندگوهای قدرتمند استریو ، بهره گیری از صدای غنی Hi-Res ( به صورت سیمی و بیسیم ) ، مجهز بودن به صدای Dolby Atmos ، درگاه اینفرارد ، موتور ویبره اختصاصی ، سنسور اثر انگشت در بدنه کناری ، بلوتوث 5.1 و وایفای 6 میباشد .

این گوشی هوشمند نیز در 2 نسخه عرضه خواهد شد ، نسخه ای با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و نسخه ای با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی ؛ اما نکته جالب اینجاست که برای مدتی محدود ، با قیمتی بسیار استثنائی در دسترس کاربران خواهد بود . در زیر میتوانید قیمت این محصول را مشاهده کنید .

  • نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 416 دلار -> فعلاً 356 دلار
  • نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 475 دلار -> فعلاً 416 دلار

نکته پایانی اینکه گوشی مذکور در کشورهای مختلف دنیا دارای 6 ماه گارانتی 1 بار تعویض صفحه نمایش در صورت شکستگی را با خود به همراه خواهد داشت .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا