ترفندهاسایر ترفندها

پیام رسان تلگرام آپدیت شد؛ قابلیت های جدید و عدم ارائه در پلی استور اندروید!

این آپدیت دومین آپدیتی است که تلگرام عرضه می کند و توسط پلی استور ارائه و عرضه نمی شود. در آپدیت قبلی که تلگرام نسخه اندروید آن را در وبسایت خود قرار داده بود، با آپدیت کردن تلگرام می توانستید به تمامی کانال هایی که به دلیل تقض کپی رایت بسته شده بودند دسترسی داشته باشید! به همین دلیل پلی استور از عرضه آن آپدیت جلوگیری می کرد!

حالا آپدیت دیگری عرضه شده که قابلیت های جذاب بسیاری را به میان آورده اما هنوز نسخه اندروید آن توسط پلی استور منتشر نشده است. به همین دلیل تلگرام دوباره قایل نسخه اندروید را روی وبسایت خودش قرار داده است. نسخه iOS هم از اپ استور آیفون قابل آپدیت است.

تغییرات جدید در نسخه 7.7.2 تلگرام:

  1. امکان زمان بندی وویس چت (یا چتهای صوتی در گروه و کانال) اضافه شده است و ادمین ها میتوانند زمان وویس چت بعدی شان رازمان بندی کنند تا دنبال کننده ها وقت کافی برای اطلاع و حضور داشته باشند. با فعال کردن زمان بندی، یک تایمر در کانال شروع به شمارش معکوس میکند که دنبال کننده ها با انتخاب آن میتوانند در زمان شروع ویس چت ناتیفیکیشن دریافت کنند.
  2. در لیست حاضرین وویس چت ها، حالا در هنگام کلیک روی اسم آن ها یک پروفایل کوچک نمایش داده می شود که فقط شامل عکسها و بیوی آن هاست. همچنین کاربر می تواند از این طریق به سرعت اواتار و بیوی خود را تغییر بدهد.
  3. از حالا می شود بدون نیاز به باز کردن عکس یا ویدیو، روی آن ها زوم کرد. فقط کافیست در هر چت، انگشتانتان را به سمت بیرون روی عکس حرکت بدهید(Pinch Zoom).
  4. علاوه بر این می شود با نگه داشتن انگشت روی قسمت راست و چپ ویدیو، ویدیو را با سرعت بیشتری به عقب یا جلو برد.

‏تلگرام در طی چند روز گذشته نسخه اندرویدش را به صورت APK در سایتش برای دانلود قرار داده است. این نسخه دارای اپدیت کننده داخلی هست و به محض عرضه اپدیت جدید برای دانلود آن به کاربر اطلاع خواهد داد. دلیل انجام اینکار توسط تلگرام این است که به دلیل تغییر شرایط کاری گوگل، زمان بیشتری طول می کشد تا اپدیت اپ های اندرویدی رو تایید کند. بنابراین تلگرام برای محدود نشدن زمان بندی عرضه اپدیت هایش، تصمیم گرفته اپدیت ها را خارج از پلی استور هم عرضه کند.

نسخه خارج از پلی استور، علاوه بر دریافت سریعتر اپدیت ها، محدودیت هایی مثل عدم دسترسی به کانال ها و رباته ایی که به خاطر کپی رایت محدود شده اند را ندارد و می توان به آن ها در این نسخه دسترسی داشت.

‏در این اپدیت همچنین تلگرام از نسخه دوم قابلیت پرداخت در رباتها رونمایی کرده که به دلیل تحریم ها و عدم کاربرد آن ها در ایران، به آن ها نمیپردازیم.
اپدیت جدید تلگرام در کمال تعجب هنوز در پلی استور منتشر نشده و برای دانلود نسخه اندروید آن میتوانید به سایت تلگرام رفته و از آن جا دانلود کنید. نسخه iOS تلگرام هم از اپ استور قابل دانلود است.

همچنین فایل نسخه جدید تلگرام در کانال شیائومی پارس و دنی تک نیز برای دانلود قرار گرفته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پرستو
پرستو
میهمان
۱۴۰۰-۰۲-۰۷ ۲۰:۰۷

پس از کجا اپدیت رو بگیریم؟

پرستو
پرستو
میهمان
پاسخ به  دانیال مهدی صفت
۱۴۰۰-۰۲-۰۸ ۱۱:۰۲

ممنون

دکمه بازگشت به بالا