سامسونگشیائومی

به سوی آینده : شیائومی و سامسونگ با کمک یکدیگر اولین چیپست مشترک را میسازند !

کمپانی سامسونگ یکی از شرکای دیرینه شیائومی در زمینه های مختلفی میباشد و تا به امروز شاهد همکاری های زیادی بین این 2 غول دنیای تکنولوژی بوده ایم . بیشترین درصد فعالیت مشترک شیائومی و سامسونگ تا به امروز بر روی سنسور دوربین بود ، اما بر اساس گزارشی جدید ، به نظر میرسد این 2 قدرت برتر قصد دارند به تولید اولین چیپست شخصی سازی شده مشترک بپردازند .

اینطور که گفته میشود ، تا به امروز شیائومی و سامسونگ 5 جلسه پیرامون این موضوع داشته اند و اولین چیپست مشترک آنها بر پایه هسته های ARM-Cortex X2 و چیپ گرافیکی Mali بنا خواهد شد . البته هنوز بنیاد ARM دست به معرفی رسمی هسته های Cortex X2 نزده است ، اما قطعاً پیش از معرفی ( که احتمالاً در 3 ماهه پایانی سال جاری خواهد بود ) به آزمایشگاه مشترک شیائومی و سامسونگ خواهد رسید .

در این بین ، کمپانی کوآلکام نیز قصد دارد نهمین نسل از هسته های ARM را در پرچمدار جدید خود مورد استفاده قرار دهد و خودِ سامسونگ نیز برنامه هایی برای استفاده از این هسته ها بر روی چیپست اختصاصی بعدی خود از خانواده Exynos را دارد . البته همانطور که در ابتدای این خبر اشاره شد ، شیائومی به جای چیپ گرافیکی AMD سراغ چیپ Mali کمپانی ARM خواهد رفت .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا