اخبار ویژهشیائومی

رسماً تأیید شد : سیستم تشخیص زمین لرزه پیش از وقوع به گوشی های شیائومی اضافه میشود .

شیائومی به عنوان اولین کمپانی در دنیا ، در سال 2019 سیستم هشدار زمین لرزه را به گوشی های هوشمند و تلویزیون هایش اضافه کرده بود . این امر با همکاری یکی از معروف ترین و بزرگ ترین سایت های لرزه شناسی دنیا انجام شده بود . حال غول چینی در گزارشی جدید ، اعلام کرده است تا کنون موفق به اعلام 35 زمین لرزه بالای 4 ریشتر در چین شده است .

شیائومی این سیستم را برای گوشی های هوشمند با رام چین از سال 2019 در دسترس کاربران قرار داد و بر اساس اطلاعات موجود ، تا به امروز بیش از 12.7 میلیون هشدار برای کاربران درباره زمین لرزه از سوی این کمپانی ارسال شده است . حال پس از پشت سر گذاشتن این پروژه موفق ، شیائومی در نظر دارد به زودی سیستم فوق پیشرفته ای را برای پیش بینی زمین لرزه پیش از وقوع معرفی کند .

شیائومی در تیزرهایی که منتشر کرده است میگوید از این پس با تکنولوژی جدید ، گوشی های هوشمند شیائومی نه تنها میتوانند هشدارهای مربوط به زمین لرزه را دریافت کنند ، بلکه میتوانند پیش از وقوع به ماشین زمین لرزه یاب تبدیل شوند . شیائومی در توضیح این موضوع میگوید با سنسورهایی که در گوشی های هوشمند این کمپانی قرار دارد ، کاربران میتوانند زمین لرزه را پیش از وقوع رصد کنند .

شیائومی در ادامه بیان میکند این تکنولوژی نه تنها اختراعی است که جان بسیاری از افراد را نجات خواهد داد ، بلکه باعث میشود هر گوشی هوشمند با پیش بینی و رصد کردن زمین لرزه ها ، کمک بسیار شایانی به شبکه بزرگ لرزه نگاری دنیا کند . شیائومی میگوید این تکنولوژی به زودی برای تمامی گوشی های این کمپانی عرضه خواهد شد ( به تدریج ، از جدید تا قدیمی ) .

البته در حال حاضر این ویژگی برای توسعه دهندگان و کاربرانی که در طرح بتای MIUI 12.5 هستند در دسترس میباشد . اگر برایتان جای سوال است که چگونه گوشی ها میتوانند زمین لرزه را تشخیص دهند ، باید بگوییم که این کار از طریق ارتعاشات و لرزش های بسیار کوچکی که پیش از زمین لرزه در صفحات زمین اتفاق می افتد و برای انسان ها قابل لمس نیست ممکن میشود .

در واقع ماشین ها و هوش مصنوعی توانایی درک این موضوع را دارند و وقتی یک گوشی زمین لرزه ای را پیش بینی کرد ، این موضوع در کسری از ثانیه مورد ارزیابی موتور هوشمند داخل گوشی قرار میگیرد و اگر زمین لرزه تشخیص داده شد ، اطلاعات به مرکز آماری فرستاده میشود . مرکز آماری اطلاعات را رصد میکند و اگر گزارشات دیگری از کاربران در همان منطقه نشان از زمین لرزه داشت ، هشدارهای عمومی صادر خواهد شد .

همانطور که گفته شد این عملیاد در کسری از ثانیه انجام خواهد شد ، اما جالب است بدانید در صورت تشخیص اولیه زمین لرزه توسط گوشی هوشمند ، بلافاصله اخطاری برای کاربران در همان منطقه ارسال خواهد شد تا از این موضوع آگاه شوند . این موضوع بسیار حائز اهمیت است ، چون ما در بسیاری از نقاط دنیا سایت لرزه نگاری نداریم ، اما با اختراع جدید شیائومی ، هر گوشی از این کمپانی تبدیل به یک سایت لرزه یابی میشود و میتواند جان میلیون ها انسان را نجات دهد . همچنین ، شیائومی تأکید کرده است کلیه اطلاعات جمع آوری و ارسال شده به مرکز اطلاعات کاملاً محرمانه هستند و هیچ اطلاعات حساسی از کاربران برای بنیاد لرزه نگاری جهانی ارسال نخواهد شد . نظر شما درباره این اختراع جدید شیائومی چیست ؟

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا