سایر برندهاگوگل

اتمام پشتیبانی و عرضه بروزرسانی گوگل برای کاربران اندروید Jelly Bean (Android 4.1) !

گوگل اعلام کرده است که بزودی ارائه آپدیت برای نرم افزار  Play Services را برای کاربران اندروید jelly bean (شامل تمامی نسخه های 4.1، 4.2 و 4.3 می شود) ( نسخه API از 16 تا 18) متوقف خواهد کرد. اما آپدیت نرم افزاری این نسخه اندروید هنوز تمام نشده و آخرین آپدیت را با شماره 21.30.99 دریافت خواهند کرد که برنامه ریزی شده است تا تا اواخر ماه آگوست منتشر شود.

اندروید jelly bean برای اولین بار در سال 2012 معرفی و منتشر شد که تغییرات زیادی داشت و یک بروزرسانی بزرگ به حساب می آمد. در این نسخه اندروید تغییراتی بوجود آمده بود که باعث روان تر شدن رابط کاربری می شد، مانند پشتیبانی از صفحه نمایش های 60 هرتز. از دیگر قابلیت های جدید این نسخه از اندروید می توان به فشرده سازی اعلان ها یا بی صدا کردن اعلان مربوط به هر نرم افزار بصورت جداگانه و همچنین پشتیبانی از فرمت های جدید صدا اشاره کرد.

اندروید 4.2 اواخر همان سال و اندروید 4.3 نیز در سال 2013 منتشر شد و هر دو نسخه نیز با همان نام Jelly Bean عرضه شدند. هر سه نسخه از اندروید JB در حال حاضر بروی کمتر از 1 درصد گوشی های اندروید فعال است. بالاخره بعد از 8 سال گوگل تصمیم به قطع روند بروزرسانی و پیشتیبانی از این نسخه از اندروید گرفته است تا فشار کاری تیم توسعه دهنده نرم افزاری اش را کمی کمتر کند.

توسعه دهندگان نرم افزار های شخص ثالث نیز از این پس موظف اند تا نسخه های جدید نرم افزارهایشان را بر پایه اندروید 4.4 یا KitKat منتشر کنند. در این صورت کاربران اندروید JB همچنان می توانند از نسخه قدیمی نرم افزار ها استفاده کنند، اما از دریافت بروزرسانی برای نرم افزارهایشان محروم خواهند شد.

به هر حال اگر توسعه دهنده ای بخواهد از اندروید JB پشتیبانی کند می تواند نرم افزارش را در دو نسخه مناسب اندروید JB و دیگری مناسب اندروید های بالاتر در پلی استور عرضه کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا