ترفند اندرویدترفندها

چگونه پیامک ها (SMS) را از یک گوشی به گوشی دیگر انتقال دهیم؟ + آموزش بکاپ گرفتن از پیامک ها !

از دغدغه های شخصی من در زمان عوض کردن گوشی و خرید یک گوشی جدید انتقال اطلاعات گوشی قدیمی به گوشی جدید است. یکی از اطلاعاتی که همیشه آن را باید در هنگام تعویض گوشی، به گوشی جدیدم منتقل کنم، پیامک ها (SMS) هستند. از آنجایی که حدس زدم برخی از کاربران دیگر نیز ممکن است این دغدغه را داشته باشیند در این مطلب نحوه انتقال پیامک ها از گوشی به یک گوشی دیگر را با هم مرور خواهیم کرد.

مطالب مرتبط با این مطلب:

 

برای انتقال پیامک ها بین دو گوشی دو راهکار تضمینی در گوشی های شیائومی وجود دارد که در دو بخش به آنها خواهیم پرداخت.

روش اول : انتقال پیامک ها از یک گوشی به گوشی دیگر توسط نرم افزار SMS Backup & Restore

در این روش ابتدا باید نرم افزار SMS Backup & Restore را از طریق فروشگاه پلی استور اندروید روی گوشی خود نصب کنید. سپس وارد نرم افزار شده و طبق مراحل زیر پیش بروید.

روی گزینه Back Up Now در صفحه اول بزنید و در صفحه بعد تیک بخش Messages را فعال کنید. با زدن روی گزینه Advanced Options می توانید بازه زمانی پیامک های مد نظرتان را از بخش Within date range انتخاب کنید.

در همین صفحه و در بخش Backup Location با زدن روی گزینه More Backup Locations می توانید محل ذخیره شدن فایل بکاپ خود را انتخاب کنید. محل ذخیره فایل می تواند یک فضای ابری مثل گوگل درایو یا دراپ باکس باشد، یا حافظه داخلی گوشی شما. من در این مرحله حافظه خود گوشی را انتخاب کرده ام.

با زدن روی گزینه Your Phone یک پنجره شناور باز شده که می توانید توسط آن، فایل بکاپ را در یک مسیر دلخواه ذخیره کنید. برای این کار روی گزینه Your own folder بزنید تا مستقیما وارد نرم افزار مدیریت فایل هایتان شوید. مسیر مد نظر را انتخاب کنید و روی گزینه OK یا use this folder بزنید. با زدن روی گزینه allow دوباره به محیط برنامه باز خواهید گشت که باید روی OK بزنید.

حالا مراحل تمام شده و فقط باید روی گزینه BACK UP پایین صفحه زده و سپس روی گزینه YES بزنید تا روند بکاپ گیری شروع شود. در نهایت نیز باید با پیام backup complete به رنگ سبز مواجه شوید.

در این جا باید به مسیر انتخاب شده در حافظه گوشی رفته و فایل با پسوند xml. را به گوشی جدید منتقل کنید. این انتقال می تواند توسط تلگرام، شیرایت یا هر روش دیگری انجام شود.

سپس باید در گوشی جدید نرم افزار SMS Backup & Restore را باز کنید و با لمس سه خط افقی روی هم در سمت راست بالای صفحه اول نرم افزار و سپس انتخاب گزینه Restore وارد بخش بازگردانی پیامک ها شوید.

در این قسمت باید فایل xml. منتقل شده به گوشی جدید را در حافظه داخلی پیدا کنید و آن را انتخاب کرده و روی Restore در پایین صفحه لمس کنید.

تبریک! به همین سادگی شما موفق شدید پیامک های خود را به گوشی جدیدتان منتقل کنید.

 

روش دوم : انتقال پیامک ها از یک گوشی به گوشی دیگر توسط نرم افزار بکاپ پیش فرض شیائومی

در روش اول نیاز به نصب یک نرم افزار ثالث بود که شاید امنیت آن مورد تایید برخی از کاربران نباشد. برای امنیت بیشتر می توانید توسط بخش بکاپ گیری پیش فرض شیائومی از پیامک ها فایل بکاپ تهیه کنید و آن را در گوشی جدید ریستور کنید. چطور؟ برای یادگیری این بخش بهتر است روش بکاپ گرفتن محلی در مطلب ” 4 روش عالی برای پشتیبانی گیری از اطلاعات در گوشی های شیائومی! ” را از لینک زیر بخوانید:

برای اینکه فقط از پیامک ها فایل بکاپ تهیه کنید، باید در مرحله ای که قرار است نوع فایل را انتخاب کنید، فقط تیک گزینه contacts and call history فعال باشد.

 

نظرات خود را درباره این آموزش با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید و
اگر برای شما کاربردی بود آن را با هشتگ #شیائومی_پارس در شبکه های مجازی به اشتراگ بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا