سامسونگ

تولید یک Note 20 Ultra برای سامسونگ چقدر تمام می شود؟

بر اساس خبرهای منتشر شده از هزینه ساخت یک دستگاه نوت 20 الترا با پشتیبانی از 5G ،مشخص شده هزینه ساخت این گوشی پرچمدار، برای سامسونگ کمتر از 550 دلار است که هزینه قطعات آن حدود 468 دلار از هزینه آن را تشکیل می دهد.

باقی هزینه ها صرف مونتاژ و تست ، لوازم جانبی موجود در جعبه و هر آنچه که نیاز است تا گوشی به مرحله فروش برسد، می شود. قیمت خرده فروشی این گوشی نیز از 1300 دلار برای نسخه 128 گیگ شروع می شود.

تجهیزات ساخت نوت های با پشتیبانی از mmWave حدود 10 درصد گران تر از نسخه sub-6GHz نوت 20 الترا است. نسخه mmWave از چیپ اسنپدراگون +865 با مودم X55 شرکت کوآلکام بهره می برد.

در دستگاه های قدرت گرفته از پردازنده های کوآلکام حدود 40 درصد از هزینه قطعات به جیب کوآلکام و 50 درصد از هزینه ساخت آن برای سامسونگ است، چرا که بیشتر قطعات این گوشی مثل صفحه نمایش توسط زیر مجموعه های سامسونگ تولید می شود. سهم سامسونگ از هزینه ها  تا 70 درصد برای نسخه های اگزینوس (پردازنده های اختصاصی سامسونگ) بالا می رود. (جالب است بدانید که گران ترین بخش قطعات را پردازنده و مودم گوشی تشکیل می دهد.)

با این اوصاف یک دستگاه نوت 20 الترا برای سامسونگ موبایل بصورت مستقیم حدود 750 دلار سود دارد، البته این سود جدا از سودی است که سامسونگ بابت استفاده از قطعات تولید شده توسط زیرمجموعه های دیگر خود کسب می کند!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا