اپل

بروزرسانی iOS 15 در تاریخ 29 شهریور به همراه iPadOS 15 و watchOS 8 از راه می رسد!

بر همان رسم قدیمی همزمان با معرفی آیفون های جدید اپل، تاریخ انتشار بروزرسانی بعدی سیستم عامل های اختصاصی اپل نیز اعلام شده است. در کنفرانس اپل اعلام شد که بروزرسانی های نهایی iOS ، iPadOS و watchOS در تاریخ 20 سپتامبر (29 شهریور) منتشر خواهد شد. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از ویژگی های جدید این نسخه از سیستم عامل ها خواهیم پرداخت.

 

همراه این بروزرسانی قابلیت های جذابی به iPadOS 15 و iOS 15 اضافه خواهد شد. یکی از این امکانات جدید فیلتر های جدید برای اعلان هاست. اپل این امکان را Focus نام گذاری کرده و توسط آن می توانید بصورت تک تک مشخص کنید که چه اعلانی نمایش داده شود. بعنوان مثال می توانید اعلان برنامه ها یا افراد خاص را مسدود کنید یا به آن ها برنامه زمانی برای نمایش دادن بدهید.

پشتیبانی از صدای فضایی و حذف نویز به FaceTime اضافه شده تا نویزهای اضافی موجود در پس زمینه محیط را در هنگام مکالمه تصویری قطع کند. همچنین در هنگام مکالمات تصویری می توانید به دنبال مدیا های مختلف مثل عکس و قیلم گشته و آن را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید.

در بخش Live Text که وظیفه آن اسکن کردن متون و تبدیل آن به فایل های دیجیتال قابل ویرایش است، حالا این ویژگی می تواند نقاط دیدنی ، گیاهان ، حیوانات خانگی و همچنین هنر را تشخیص دهد. این امکان بسیار شبیه به چیزی است که Google Lens در اندروید در حال انجام آن است.

SmartPlay نیز دیرتر در دسترس قرار می گیرد ، هر چند همراه با ویژگی بحث برانگیز ایمنی کودکان که قرار است گالری شخصی شما را برای یافتن تصاویری که نوعی کودک آزاری دارند اسکن کند. اپل هنوز روی برخی از جزئیات کار می کند تا به حریم خصوصی کاربران حمله نکند.

همچنین در iOS 15 وعده داده شده تا قابلیت چندکاربری یا مولتی تسکینگ بهبود هایی را تجربه کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا