سایر برندهامتفرقه

اندروید 13 از راه رسید : با ویژگی های جدید این نسخه از سیستم عامل گوگل آشنا شوید .

هر چند سیستم عامل اندروید 12 هنوز برای تعداد کمی از گوشی های هوشمند در دنیا عرضه شده است ، ساعاتی پیش انجمن تخصصی توسعه دهندگان دنیا ( XDA-Developers ) با انتشار تصاویری ، اعلام کرد اولین نسخه آزمایشی پیش نمایش از اندروید 13 به دستشان رسیده است . انجمن توسعه دهندگان دنیا اعلام کرده است نام احتمالی این نسخه از اندروید تیرامیسو ( نوعی دسر ) خواهد بود .

هر چند فاصله بسیار زیادی تا معرفی و انتشار این نسخه از سیستم عامل اندروید داریم ، این تصاویر لنگه کفشی در بیابان است ! اینطور که گفته میشود گوگل تمرکز ویژه خود را بر روی بهینه سازی مصرف انرژی در اندروید 13 خواهد گذاشت . یکی از تغییرات دیگر ، تک خطی شدن تاریخ در صفحه قفل میباشد ، که کاربران بسیار زیادی از 2 خطی بودن آن شاکی بوده و بارها از گوگل خواستار تک خطی شدن آن شده بودند .

قابلیت جالب دیگر ، اضافه شدن ویژگی انتخاب زبان ورودی برای هر برنامه به صورت مجزا میباشد ! قطعاً برای شما هم پیش آمده است که من باب مثال وقتی در مرورگر گوشی خود هستید ، دوست دارید زبان را بر روی انگلیسی بگذارید تا سرچ راحت تری در نوار آدرس داشته باشید ، اما از طرفی دوست ندارید در پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی کیبورد شما از فارسی به انگلیسی تغییر کند . این ویژگی جدید دقیقاً برای شما طراحی شده است !

و قابلیت آخری که فعلاً از نسخه پیش نمایش اندروید 13 به دست آمده است ، ویژگی جالب دیگری است که امنیت سیستم عامل را بالاتر میبرد و با جلوگیری از اعلانیه های پشت هم ، از اسپم شدن اعلانیه ها جلوگیری میکند . به مدد این ویژگی جدید ، وقتی کاربر برنامه جدیدی نصب میکند ، علاوه بر دریافت مجوز برای دسترسی به دوربین ، مکان و … ، دسترسی به اعلانیه ها نیز در ید قدرت کاربر خواهد بود و کنترل کاملی روی آن خواهد داشت .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا