سایر برندهاسونی

سونی اکسپریا 5 مارک 4 به زودی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی خواهد شد!

با اینکه اکسپریا 5 مارک 3 به برخی از بازارها خیلی دیر وارد شد، اما دیگر می توانیم آن را یک ساله بدانیم. سونی XPERIA 5 III را آوریل 2021 معرفی کرد. این مسئله به این معنی است که جانشین جدید همین نزدیکی هاست و چیزی تا رونمایی آن باقی نمانده است.

سونی قصد دارد جانشین این گوشی را با نام XPERIA 5 IV (اکسپریا 5 مارک 4) رونمایی کند. انتظار می رود سونی برای این دستگاه یک صفحه نمایش جمع و جور 6.1 اینچی استفاده کند و بر این اساس ابعاد دستگاه نسبت به نسل قبلی تغییر زیادی نخواهد داشت. اگرچه با حفظ ابعاد قبلی، وزن دستگاه حدود 12 گرم بیشتر شده و به 180 گرم رسیده است. بدنه پشت و صفحه نمایش توسط لایه محافظتی Gorilla Glass Victus محافظت خواهد شد.

سونی برای دوربین اصلی از سنسور اختصاصی IMX557 بهره خواهد برد. این سنسور 12 مگاپیکسلی بوده و پیش تر در اکسپریا 1 مارک 2 استفاده شده بود. ابعاد این سنسور 1/1.7 اینچ بوده و پیکسل های آن 1.8 میکرومتری هستند. ابعاد پیکسل ها به خوبی نشان می دهد که این سنسور بزرگترین پیکسل ها را در بین گوشی های بازار دارد.

دوربین تله از سنسور IMX663 سونی شکل گرفته است. یک سنسور 12 مگاپیکسلی با ابعاد 1/2.93 اینچی که پیکسل های آن در واقع 1.22 میکرومتری هستند. یکی از جذاب ترین و در واقع اصلی ترین ویژگی این سنسور قابلیت زوم دوگانه اپتیکال 3 برابر و 4.4 برابری است. دوربین بعدی نیز از سنسور 12 مگاپیکسلی IMX363 با لنز فوق عریض تشکیل شده است. این سنسور نیز ابعادی برابر 1/2.55 اینچ دارد که ابعاد پیکسل های آن را به 1.4 میکرومتر می رساند.

بنابر خبرهای منتشر شده سونی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در اکسپریا 5 مارک 4 بهره خواهد برد. تفاوت اصلی اینجاست که تراشه ها بصورت مستقیم از TSMC ، بجای سامسونگ ، تامین خواهد شد که می تواند باعث تاخیر در عرضه گوشی به بازار گردد.

اکسپریا 5 مارک 4 همچنان میزبان جک 3.5 میلی متری هدفون خواهد بود و همچنین از باتری ای حجیم تر نسبت به نسل قبلی ، بیشتر از 4500 میلی آمپر، بهره خواهد برد. قیمت نسل قبلی این دستگاه در حال حاضر 790 دلار است و انتظار می رود نسخه جانشین نیز با همین حدود قیمتی روانه بازار گردد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا