شیائومیمی

نسل جدید زیباترین گوشی شیائومی با نام Xiaomi CIVI 1S رسماً معرفی شد !

همانطور که پیش بینی کرده بودیم ، شیائومی ساعاتی پیش پرده از نسل جدید زیباترین گوشی خود تا به امروز با نام Xiaomi CIVI 1S برداشت . این گوشی هوشمند هنوز برخی از ویژگی های ذاتی نسل قبل را با خود به دوش میکشد ، که از دید ما بد نیست ، چون در نسل قبل نیز شیائومی از بهترین قطعات در این گوشی بهره گرفته بود . اگر دوست دارید بیشتر درباره این گوشی هوشمند بدانید ، با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید …

 

« طراحی و صفحه نمایش »

گوشی Xiaomi Civi 1S از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به نسل قبل میباشد . شیائومی ترجیح داده است همچنان از ماژول دوربینی با شکل مستطیلی برای این گوشی بهره بگیرد ، تا زیبایی قسمت پشت به هم نریزد . در قسمت داخل این مستطیل نیز با یک ماژول مثلثی شکل و فلش LED مواجه هستیم . فریم این گوشی همچنان فلزی است و جنس پشت آن از شیشه تشکیل شده است ؛ اما با اینحال Xiaomi Civi 1S همچنان خوش دست ، سبک و نازک به نظر میرسد .

در واقع از لحاظ عملی هم چنین چیزی است . این گوشی تنها 166 گرم وزن دارد و قطر آن تنها 6.98 میلی متر است ! شیائومی سعی کرده است ویژگی های خوب نسل قبل را به این گوشی نیز انتقال دهد ، بنابراین شاهد استفاده از پنل AG در قسمت پشت هستیم ، که علاوه بر مات بودن ، حس لمس بسیار خوبی را به کاربر القا میکند . طرح داخلی پنل نیز همچون الماس های درخشان است ، که زیبایی را در این محصول دو چندان میکند .

شیائومی این گوشی را در 4 رنگ جذاب مشکی ، صورتی ، آبی و نقره ای عرضه خواهد کرد . اما برویم سراغ صفحه نمایش . Xiaomi Civi 1S به صفحه نمایشی 6.55 اینچی با پنل OLED ، رزلوشن تصویر +FHD ، نرخ نوسازی 120 هرتز ، قابلیت نمایش رنگ های غنی 10 بیتی ، 402 پیکسل در هر اینچ ، سرعت لمس 240 هرتز ، کنتراست خارق العاده 5.000.000:1 و دوربین سلفی در بریدگی حفره ای مجهز میباشد .

دو طرف صفحه نمایش نیز همچنان خمیده بوده ، که حس بسیار خوبی را به بیننده منتقل میکند . برای پوشش صفحه نمایش این گوشی شیائومی از گوریلاگلس نسل 5 بهره گرفته است . سایر مشخصات صفحه نمایش این گوشی نیز شامل پشتیبانی از فناوری +HDR10 و استاندارد Dolby Vision برای نمایش تصاویر میباشد . همچنین بد نیست بدانید صفحه نمایش این گوشی حدأکثر درخشندگی 950 نیت را ایجاد میکند .

 

« سخت افزار »

یکی از ارتقاهای خوب Xiaomi Civi 1S نسبت به نسل قبل پیرامون چیپست میباشد . شیائومی در این گوشی از چیپست تازه معرفی شده اسنپدراگون 778 پلاس بهره گرفته است ، که از قدرت بسیار خوبی برخوردار میباشد . این گوشی همچنین به حافظه رم نسل 4 یا LPDDR4x و حافظه داخلی سریع با استاندارد UFS 2.2 مجهز میباشد . برای اولین بار سخت افزار این گوشی با گواهینامه 36 ماهه عدم افت کارایی با اندروید 12 و MIUI 13 از درب کارخانه به دست کاربران میرسد .

 

« دوربین »

همانطور که اشاره شد ، گوشی Xiaomi Civi 1S به 3 دوربین مجهز میباشد . به ترتیب ، از قسمت بالا این گوشی به یک سنسور 64 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال ، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض ( IMX355 سونی ) و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو مجهز میباشد . در قسمت مقابل نیز این گوشی به سنسوری 32 مگاپیکسلی ( IMX616 سونی ) برای شکار تصاویر سلفی مجهز میباشد .

از آنجایی که این گوشی بیشتر برای خانم ها طراحی شده است ، در دوربین سلفی این محصول شاهد استفاده از فناوری های بسیار جالبی هستیم . یکی از این فناوری ها سیستم Dual Soft Light برای روتوش حرفه ای تصاویر و دیگری فناوری اختصاصی متکی بر هوش مصنوعی ( ابری ) شیائومی با نام CyberFocus میباشد ، که برای اولین بار در گوشی Xiaomi 12 Pro معرفی شده بود .

همچنین حالت های دیگری نیز همچون Native Beauty Portrait نسل 2 برای شکار تصاویر پرتره بی نقص و 4G Light Chasing Beauty نیز در این گوشی حاضر هستند تا بهترین تصاویر سلفی دنیا به ثبت برسند . از طرفی ، نسل دوم فناوری بر پایه هوش مصنوعی ابری شیائومی که به اختصار GAN نامیده میشود نیز در این گوشی حاضر است . این فناوری با متصل شدن به سرورهایی اختصاصی ، جوانسازی پوست را در حد پیکسل انجام خواهد داد !

 

« باتری و شارژر »

شیائومی برای Xiaomi Civi 1S از یک باتری 4.500 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 55 واتی اختصاصی و فناوری شارژ سریع کوآلکام ( +Quick Charge 4 ) بهره گرفته است . به نظر این باتری برای گوشی مذکور بسیار خوب است ، چون با قطری زیر 7 میلی متر مواجه هستیم . همچنین بد نیست اشاره کنیم که این گوشی بدون شارژر در چین ارائه خواهد شد ، اما کاربران میتوانند شارژر آنرا با قیمتی بسیار پایین تهیه کنند .

 

« سایر ویژگی ها »

گوشی Xiaomi Civi 1S از 2 سیمکارت همزمان نسل 5 ، وایفای 6 ، بلوتوث 5.2 ، سیستم مکان یاب پیشرفته (GNSS) ، تراشه NFC ، پورت USB نوع C ، درگاه اینفرارد ، سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش ، موتور ویبره خطی حرفه ای ( که در پرچمداران از آن استفاده میشود ) و بلندگوی استریوی بسیار قدرتمند با پشتیبانی از صدای Dolby Atmos بهره میبرد .

 

« قیمت و زمان عرضه »

شیائومی این گوشی را در 3 نسخه با حافظه های رم 8 و 12 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی از امروز در کشور چین عرضه میکند . هنوز هیچ صحبتی درباره معرفی این گوشی برای بازارهای جهانی مطرح نشده است ، اما ممکن است شاهد معرفی این محصول به عنوان Xiaomi 12 Lite 5G برای بازارهای جهانی باشیم ( فعلاً این موضوع در حد حدس و گمان میباشد ) .

قیمت نسخه های مختلف Xiaomi Civi 1S :

– نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 357 دلار

– نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 403 دلار

– نسخه با حافظه رم 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 450 دلار

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا