سامسونگ

سامسونگ از حافظه فوق سریع UFS 4.0 رونمایی کرد ؛ به زودی در پرچمداران شیائومی !

تقریباً مدت زمان زیادی است که بر روی استانداردهای کنونی گیر کرده بودیم و زمانش فرا رسیده بود که یکی از کمپانی های متخصص در زمینه ساخت حافظه های سخت ، از تکنولوژی جدیدی در این عرصه پرده بردارد . دقیقاً سامسونگ ناجی شد و به لطف غول نیمه هادی کره ای ، امروز مفتخر هستیم که اعلام کنیم حافظه های داخلی UFS 4.0 رسماً معرفی شده اند ! پیش از این نیز حافظه های سریع UFS 3.1 را از سامسونگ داشتیم .

سامسونگ میگوید حافظه های فوق سریع نسل 4 اکنون علاوه بر بهبود عملکرد و کارایی ، در بخش مصرف انرژی نیز بسیار بهینه تر عمل میکنند . بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی سامسونگ ، حافظه های UFS 4.0 سرعتی بالغ بر 23.2 گیگابیت/ثانیه را در هر خط ارائه میدهند ، که این میزان 2 برابر سرعت حافظه های UFS 3.1 میباشد ! سامسونگ میگوید این سرعت برای گوشی های مجهز به شبکه های نسل 5 بسیار حیاتی است ، چون میتواند به صورت لحظه ای داده های وسیعی را پردازش کند .

اما سامسونگ میگوید علاوه بر گوشی های هوشمند ، این حافظه ها میتوانند در صنعت ساخت خودرو ، واقعیت افزوده ( Augmented reality ) و واقعیت مجازی ( Virtual reality ) نیز به کار گرفته شوند . سرعت خواندن در UFS 4.0 به 6.0 مگابایت/میلی آمپر رسیده است ، که 46 درصد نسبت به UFS 3.1 سریعتر است . جالب اینجاست که حافظه های نسل 4 فضای کمتری را نیز اشغال میکنند ( 1×13×11 میلی متر ) و تا حجم 1 ترابایت در دسترس خواهند بود .

سامسونگ میگوید تولید انبوه این حافظه ها از چندی دیگر آغاز خواهد شد و گوشی های مجهز به این حافظه باید از 3 ماهه پایانی سال جاری میلادی ( اواسط پاییز ) آماده عرضه شوند . از آنجایی که شیائومی یکی از شرکای تجاری پر و پا قرص سامسونگ است، این حافظه برای اولین بار در گوشی های سری Xiaomi 13 به کار گرفته شد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا