شیائومیمی

اختصاصی شیائومی پارس : کوله باری از اطلاعات رسمی جدید پیرامون خانواده Xiaomi 12S منتشر شد !

همانطور که در جریان هستید ، شیائومی از روز 28 ژوئن شروع به انتشار تیزرهای تبلیغاتی سری گوشی های محبوب و مورد انتظار Xiaomi 12S کرده است و تا به امروز اطلاعات جالبی درباره این سری گوشی ها به دست ما رسیده است . حال شیائومی در ادامه روند انتشار تیزرهای تبلیغاتی مربوط به این سری گوشی ها ، دسته ای تیزرهای جدید را با موضوعیت چیپ جدید باتری ، جنس بدنه ، نوع حافظه داخلی و سیستم خنک کننده منتشر کرده است .

بر اساس اطلاعات رسمی به دست آمده ، سری گوشی های Xiaomi 12S به چیپ جدید باتری با نام تجاری Surge G1 مجهز خواهند شد . شیائومی به صورت اختصاصی اشاره میکند که گوشی Xiaomi 12S Ultra به باتری نسل جدید « Lithium Cobalt Oxide » مجهز خواهد شد ، که علاوه بر ماندگاری و عمری طولانی تر ، پایین ترین دما را در بین تمامی باتری ها برای این محصول فراهم می آورد ! شیائومی برای درک بهتر تکنولوژی جدید باتری در این گوشی ، آنرا با گوشی های عادی مقایسه میکند .

بر اساس اطلاعات موجود ، باتری های عادی که تا پیش از این در گوشی های شیائومی نیز به کار گرفته میشدند ، سرشار از سیلیکون بودند ، که همین موضوع باعث مرگ باتری پس از یک بازه زمانی نسبتاً بلند میشد . حال باتری های جدید با حذف این ماده ، عمری طولانی تر خواهد داشت . همچنین ، در باتری های نسل جدید قطر باتری به تنها 1 میلی متر رسیده است و یک باتری 4.500 میلی آمپر/ساعتی قطری 2.2 میلی متری خواهد داشت !

از طرفی ، گرمای باتری در هنگام شارژ به صورت کلی تا 5 درجه سانتی گراد کاهش یافته است . شیائومی میگوید به دلیل بهره گیری از باتری های نسل جدید ، بهره گیری از چیپ های اختصاصی جدید نیز نیاز بود . به همین دلیل غول چینی دنیای تکنولوژی از چیپ جدیدی تحت عنوان Surge G1 در کنار Surge P1 در این سری گوشی ها بهره خواهد گرفت . بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی شیائومی ، چیپ Surge G1 در هر میلی ثانیه سلامت باتری را زیر نظر میگیرد و به این ترتیب طول عمر آنرا تضمین میکند .

در تیزر بعدی ، شیائومی سراغ تکنولوژی جدید حافظه داخلی در Xiaomi 12S Ultra میرود . بر کسی پوشیده نیست که حافظه های eMMC عملکرد بهتری در دراز مدت داشتند و کمتر موضوع بریک شدن در آنها پیش آمد میکرد ؛ اما سرعت پایینی داشتند . حال آنکه حافظه های UFS در ازای سرعت بیشتر خواندن و نوشتن ، مشکلاتی من جمله کاهش سرعت را در دراز مدت دارند . اخیراً سامسونگ حافظه های نسل جدید UFS 4.0 را معرفی کرد ، که اشاره کردیم گوشی Xiaomi 12S Ultra به آن مجهز خواهد شد .

حال این مهم محقق شده است و بر اساس اطلاعات رسمی موجود ، گوشی مذکور به این نوع حافظه مجهز خواهد شد ، که ضمن برطرف کردن مشکلات اشاره شده برای حافظه های UFS ، سرعتی 2 برابر حافظه های UFS 3.1 به کاربر ارائه میدهد . اما این تمام ماجرا نیست . در حالت عادی عملکرد این حافظه پس از 2 سال افت شدیدی خواهد کرد ؛ اما شیائومی با کمک تکنولوژی جدیدی موسوم به FBO ، طول عمر حافظه UFS 4.0 را افزایش داده است ، که با شبیه سازی های انجام شده ، پس از گذشت 4 سال تنها 1 درصد افت عملکرد را شاهد خواهد بود ؛ که در نوع خود خارق العاده میباشد !

در تیزر بعدی ، شیائومی سراغ جنس بدنه سری گوشی های Xiaomi 12S میرود . شیائومی میگوید که برای اولین بار در تاریخ سراغ چرم های سیلیکونی دوست دار محیط زیست رفته است ، که نه تنها حس راحتی و نرم بودن چرم طبیعی را به کاربر القا میکند ، بلکه در مقابل کثیفی بسیار مقاوم است ! شیائومی میگوید این جنس بدنه یک اختراع بزرگ است ، چون به راحتی با کشیدن یک دستمال کثیفی ها از روی آن پاک میشوند و پس از رها شدن در طبیعت ، به سادگی در محیط حل میشود .

و در تیزر آخر ، شیائومی سراغ خنک کننده جدید سری گوشی های Xiaomi 12S میرود ، که تکنولوژی های زیادی پشت آن نهفته است . بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی شیائومی ، سیستم خنک کننده مایع جدید این کمپانی از طبیعت الهام گرفته شده است . اینطور که گفته میشود ، تکنولوژی مذکور از سیستم آبرسانی برگ درختان بهره میبرد و در مقایسه با مؤثرترین خنک کننده های موجود در دنیا ، عملکری 100 درصد بهینه تر دارد ، که جای بسی شگرف است !

شیائومی برای درک بهتر حتی دست به تست عملی این تکنولوژی در ویدئویی کوتاه نیز میزند . بر اساس مشاهدات عملی ، در بهترین خنک کننده قبلی شیائومی ، مایع خنک کننده با سرعت بسیار پایینی ، تنها قسمتی بسیار کوچک از خنک کننده اصلی را فرا میگرفت ؛ اما به لطف تکنولوژی جدید ، که از رگه های برگ درختان الهام گرفته شده است ، مایع خنک کننده به صورت پیوسته در حال حرکت از سوی مناطق داغ به سوی ماده خنک هستند و به این ترتیب ، به صورت پیوسته و البته با سرعتی وصف نشدنی ، عملیات خنک سازی انجام خواهد شد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا