سایر برندهامتفرقه

به زودی در گوشی های شیائومی : OmniVision از نسل دوم سنسور 200 مگاپیکسلی خود پرده برداشت !

سامسونگ اولین کمپانی دنیا بود که سنسوری 200 مگاپیکسلی را توسعه داد ، اما دیری نپایید که OmniVision ، یکی از شرکای تجاری شیائومی نیز نسل اول سنسور 200 مگاپیکسلی خود را معرفی کرد . چندی پیش سامسونگ دومین نسل از سنسور 200 مگاپیکسلی خود را با نام HP3 معرفی کرد و اکنون ، OmniVision دست به معرفی نسل دوم سنسور 200 مگاپیکسلی خود زده است ، که در بخش فوکوس خودکار و تصویربرداری در نور کم بهینه شده است .

کمپانی OmniVision ادعا میکند که سنسور OVB0A کوچکترین پیکسل ها را در بین تمامی سنسورهای دنیا برای گوشی های هوشمند ارائه میدهد . به این ترتیب ، جذب نور به بالاترین حد ممکن میرسد و شاهد تصاویری بسیار واضح در صحنه های تاریک خواهیم بود . این سنسور قطعاً بزرگترین سنسور صنعت دوربین های موبایل نیست ، چون سایزی برابر با 1/1.395 اینچ دارد ، اما کوچکتر از نسل اول سنسور 200 مگاپیکسلی OmniVision ( سنسور OVB0B ) میباشد .

OmniVision Quad Phase Detection
OmniVision Quad Phase Detection

اما همانطور که خواندید ، OVB0A به کوچکترین پیکسل ها ( 0.56 میکرونی ) در زمینه سنسور دوربین برای گوشی های هوشمند مجهز است . این سنسور به تکنولوژی خارق العاده ای موسوم به Quad Phase Detection ( یا QPD ) میباشد ، که فوکوس اتوماتیک را بهبود میبخشد . به این ترتیب ، با وجود پیکسل های بسیار کوچک ، جذب نور فوق العاده بالا و فوکوس خودکار خارق العاده ، OVB0A تنها سنسور دنیاست که روشن ترین تصاویر را در تاریک ترین صحنه ها به تصویر میکشد ! گفته میشود این سنسور در 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی به تولید انبوه خواهد رسید و قطعاً در گوشی های آینده شیائومی شاهد استفاده از آن خواهیم بود .

OmniVision OVB0A Specs Sheet
OmniVision OVB0A Specs Sheet
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا