سایر برندهامتفرقه

تاریخ معرفی Dimensity 9200 مدیاتک و اولین ویژگی منحصر به فردش به بیرون درز پیدا کرد.

مدیاتک خود را برای معرفی چیپست پرچمدار Dimensity 9200 آماده میکند، چیپستی که به گفته بسیاری از کارشناسان رقیب جدی Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام و نسل جدید چیپست اگزینوس ساسونگ میباشد. اینطور که گفته میشود، غول نیمه هادی تایوانی پیش از کوالکام دست به معرفی چیپست پرچمدار خود خواهد زد. ما به صورت دقیق میدانیم کوالکام قصد دارد چیپست پرچمدار خود را امسال کمی زودتر در 15 نوامبر معرفی کند. حال گویا به ظاهر مدیاتک میخواهد پیش از تاریخ مذکور دست به معرفی رقیب چیپست مذکور بزند.

بر اساس گزارش های موثق واصله، دیمنسیتی 9200 به جدیدترین و قدرتمندترین هسته ساخته شده توسط ARM با نام Cortex-X3 مجهز خواهد شد و سایر هسته های آن از نوع Cortex-A715 خواهند بود. متأسفانه هنوز خبری دقیق درباره تعداد خوشه های این چیپست در دسترس نیست، اما بعید نیست شاهد آرایشی 4 خوشه ای باشیم. احتمالاً شاهد آرایشی همچون Snapdragon 8 Gen 2 و بهره گیری از هسته های Cortex-A710 نیز خواهیم بود، که اجرای برنامه های 32 بیتی را بر روی پرچمداران جدید ممکن میسازد.

اما برگ برنده مدیاتک در این رقابت نفس گیر چیست؟ گفته میشود در این چیپست شاهد بهره گیری از چیپ گرافیکی Arm Immortalis-G715 خواهیم بود، که از 16 هسته اختصاصی بهره میبرد و برای اولین بار در دنیا، قابلیت Raytracing را در سطح سخت افزاری به گوشی های پرچمدار اندرویدی اضافه میکند! گفته میشود این چیپ گرافیکی 15 درصد نسبت به نسل قبل سریعتر بوده و مصرف انرژی بسیار پایین تری خواهد داشت. احتمالاً شاهد بهره گیری از این چیپست بر روی سری گوشی های Redmi K60 شیائومی خواهیم بود.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا