شیائومیمی

سورپرایز: گوشی Xiaomi 13 Pro به سنسور اصلی Xiaomi 12S Ultra مجهز خواهد شد + مشخصات کامل.

تقریباً همه کاربران محصولات شیائومی منتظر معرفی سری گوشی های 13 هستند. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، چیپست این سری گوشی ها در تاریخ 24 آبان معرفی خواهد شد و انتظار داریم امسال زودتر از موعد این محصولات برای بازار چین معرفی شوند. قطعاً طی روزها و هفته های آتی خبرهای بسیار زیادی از این سری گوشی ها خواهید شنید، که با توجه به نزدیک شدن زمان معرفی آنها عادی است. در پی همین موضوع، دقایقی پیش مشخصات کامل منتسب به Xiaomi 13 Pro به بیرون درز پیدا کرد.

این مشخصات توسط یکی از درزدهندگان معتبر دنیای فناوری به دست شیائومی پارس رسیده است و به همین دلیل میتوان آنرا نزدیک به موثق دانست. اینطور که گفته میشود، گوشی مذکور به صفحه نمایشی 6.7 اینچی با پنل E6 AMOLED کمپانی سامسونگ مجهز خواهد شد، که از نسل دوم تکنولوژی LTPO نیز بهره میبرد. گفته میشود این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتز بهره میبرد و گوشی مورد بحث به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایتی مجهز خواهد شد.

اما همه این موضوعات را بگذارید کنار! آنچه در این گزارش مهم است، سنسور اصلی دوربین این گوشی است. بر اساس اطلاعات واصله، به نظر این گوشی دومین محصول شیائومی است که به سنسور 1 اینچی IMX989 سونی مجهز میشود. پیشتر شاهد بهره گیری از این سنسور 50 مگاپیکسلی برای اولین بار در دنیا در گوشی Xiaomi 12S Ultra بودیم. دو سنسور دیگر این گوشی نیز 50 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و تله فوتو گزارش شده است و ظاهراً دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی خواهد بود.

تمام مشخصات لو رفته از Xiaomi 13 Pro در یک قاب
تمام مشخصات لو رفته از Xiaomi 13 Pro در یک قاب

گفته میشود دوربین اصلی این گوشی از لنزهای LEICA بهره خواهند برد، که امری طبیعی است. شیائومی پیشتر برای توسعه سنسور 50 مگاپیکسلی IMX989 با همکاری سونی حدود 15 میلیون دلار خرج کرده بود و پیش بینی میشد این سنسور به زودی در یکی دیگر از محصولات غول چینی به کار رود. در پایان گفته میشود گوشی مورد بحث MIUI 14 را بر پایه اندروید 13 اجرا میکند، به باتری 4.800 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 120 واتی مجهز میشود و در آن شاهد بهره گیری از دو چیپست اختصاصی Surge C2 و Surge P2 نیز خواهیم بود.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا