سایر برندهامتفرقه

رسمی: مدیاتک از چیپست Dimensity 1080 با پشتیبانی از دوربین‌های 200 مگاپیکسلی پرده برداشت.

مدیاتک ساعاتی پیش از چیپست جدید خود پرده برداشت، که Dimensity 1080 نام دارد. این چیپست بر اساس فناوری ساخت 6 نانومتری اختصاصی TSMC بنا شده است و نمونه ای ارتقا یافته از سیستم روی یک چیپ Dimensity 920 میباشد. چیپست دیمنسیتی 1080 هشت هسته ای میباشد و از 2 هسته بزرگ ARM Cortex-A78 بهره میبرد. این هسته ها از فرکانس 2.6 گیگاهرتز بهره میبرند و در کنار 6 هسته ARM-Cortex A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز، مجموعه ای خوب را تشکیل میدهند.

مدیاتک در این چیپست از چیپ گرافیکی قدرتمند Mali-G68 MC4 بهره گرفته است و هدف آن، آوردن شبکه های نسل 5 به گوشی های میانرده مقرون به صرفه میباشد. این چیپست از حافظه های رم نسل 5 یا LPDDR5 و حافظه داخلی فوق سریع UFS 3.1 پشتیبانی به عمل می آورد، اما بزرگترین برگ برنده آن پشتیبانی از سنسورهای دوربین 200 مگاپیکسلی است. مدیاتک میگوید این چیپست سرعت شاتر خارق العاده ای را بر روی سنسور مذکور ارائه میدهد و کاربران هیچ تأخیری را شاهد نخواهند بود!

مشخصات Dimensity 1080 در یک نگاه
مشخصات Dimensity 1080 در یک نگاه

همچنین، در بخش فیلمبرداری این چیپست از کیفیت 4K HDR و نهایتاً سیستم دوربینی 4 سنسوره پشتیبانی به عمل می آورد. گوشی های مجهز به این چیپست میتوانند به صفحه نمایشی با رزلوشن +FHD و نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز شوند. در این چیپست شاهد بهره گیری از وایفای 6، بلوتوث 5.2 و پشتیبانی از 2 سیمکارت همزمان نسل 5 هستیم. بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی مدیاتک، اولین گوشی های مجهز به این چیپست را میتوانیم در 3 ماهه پایانی سال 2022 شاهد باشیم. این چیپست برای اولین بار در گوشی Redmi Note 12 Pro شیائومی به کار گرفته شد.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا