شیائومیمی

رسمی : سری گوشی های Xiaomi 12S به اسنپدراگون 8+ نسل 1 مجهز خواهند شد ؛ اما با یک تفاوت !

تقریباً چند ماه پیش از معرفی چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 مطمعن بودیم که سری گوشی های Xiaomi 12S به این چیپست مجهز خواهند شد ، اما نشانه ای رسمی از آن در کار نبود . حال شیائومی در آخرین تیزر تبلیغاتی خود سراغ این بخش از گوشی های مذکور رفته است . دلیل معرفی چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 ، مشکلات عدیده ای بود که اسنپدراگون 8 نسل 1 ایجاد کرده بود و کمپانی ها را محبور ساخت برای مهار گرما سراغ پایین آوردن فرکانس هسته اصلی بروند .

این موضوع در کارهای سبک روزمره شاید به چشم نیاید ، اما قطعاً زمانی که کاربر وارد بازی میشد ، به کلی از عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 1 با آن کبکبه و دبدبه مأیوس میشد . در واقع کمپانی هایی که گوشی های پرچمدار خود را با چیپست مذکور روانه بازار کردند ، مجبور به پایین آوردن فرکانس هسته های بزرگ برای کنترل گرما شدند ، که عملکرد شیائومی در بین تمامی کمپانی ها ستودنی بود ؛ اما با یک ضعف بزرگ مواجه شدیم و آن افت عملکرد چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 بود .

اما شیائومی میگوید که روزهای روشن آمده است . در تست های انجام شده توسط شیائومی بر روی گوشی های سری Xiaomi 12S ، غول چینی دنیای تکنولوژی رسماً اعلام کرده است که با تلاش مهندسینش ، اسنپدراگون 8+ نسل 1 در سخت ترین شرایط تا 30 درصد انرژی پایین تری را مصرف میکند و در بازی های بسیار سنگین ، مصرف انرژی چیپ گرافیکی نیز تا 33 درصد کاهش یافته است ؛ که تمامی این موضوعات باعث میشود عمر باتری در این سری گوشی ها بسیار بالاتر رود .

شیائومی با انتشار تیزرهایی اشاره میکند که سری گوشی های Xiaomi 12S نسبت به سری گوشی های Xiaomi 12 حدود 15 درصد عملکرد بهتری را در بخش مصرف بهینه باتری ارائه میدهند . همچنین ، شیائومی برای نشان دادن تفاوت ها ، سراغ سری گوشی های Mi 11 نیز رفته است ، که مشکلات چیپست 8 نسل 1 را به دوش میکشید . اما این تمام ماجرا نیست و شیائومی میگوید در سری گوشی های Xiaomi 12S ، اسنپدراگون 8+ نسل 1 خنک تر از هر گوشی هوشمندی در سال 2022 عمل خواهد کرد !

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا