اپل

بنچمارک آیفون 12 پرو مکس خبر از افزایش عملکرد جزئی نسبت به نسل قبل خود می دهد!

در حالی که اپل در کنفرانس سپتامبر خود آیفون های 12 را معرفی نکرد، اما از نسل جدید پردازنده های اختصاصی خودش رونمایی کرد. اپل ادعا کرد نسل جدید پردازنده های اختصاصی اش که A14 نام دارند،به مقدار 17 درصد افزایش راندمان CPU و 8 درصد افزایش راندمان GPU داشته است.

نتابج بنچمارک AnTuTu منتشر شده از آیفون 12 خبر از افزایش 16 درصدی راندمان CPU و افزایش 4 درصدی راندمان GPU می دهد. با این حال افزایش راندمان نسبتا چشم گیری در عملکرد حافظه داریم (حدود 22 درصد افزایش راندمان حافظه) اما در کل افزایش راندمان بسیار جزئی بوده است.

در مقایسه با اسنپدراگون +865 که در AnTuTu امتیازی بالاتر از 600000 کسب کرده است، ممکن است امتیاز 572333 کمی نا امید کننده باشد، اما امتیاز بنچمارک همه چیز نیست و در انجام وظایف تفاوت هایی دیده می شود.

به هر حال مقایسه با پردازنده A13 اپل کاملا نشان می دهد که اولین پردازنده با معماری 5 نانومتری، جهش زیادی در بازدهی نداشته است.در ادامه سه دلیل که برای این اتفاق به ذهن می رسد را با شما مطرح می کنیم:

اول اینکه ممکن است اپل عمر باتری بیشتر را به عملکرد بهتر ترجیح دهد، و با این حساب پردازنده A14 مصرف باتری کمتری داشته باشد.

دوم اینکه حرکت به سمت تولید پردازنده هایی با معماری 5 نانومتری، ممکن است در قدم اول دستاوردهای مورد انتظار مارا نداشته باشد و برای اینکه این تکنولوژی به بلوغ کامل برسد نیاز به زمان بیشتری داشته باشیم.

در آخر ممکن است این تست از یک نسخه غیرنهایی A14 گرفته شده باشد و نسخه نهایی استفاده شده در آیفون های 12 راندمان بهتری را ارائه دهد، که این احتمال بعید به نظر می رسد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

trackback
۱۳۹۹-۰۷-۰۱ ۲۳:۱۴

[…] معماری ۵ نانومتری عرضه خواهند شد. بر اساس خبرهای قبلی پیشرفت بالایی در بحث راندمان پردازنده جدید اپل ندیدیم، اما ممکن است در نسخه نهایی شاهد بهبود هایی […]

دکمه بازگشت به بالا