سایر برندهاکنفرانس مطبوعاتی سایر برندهاکنفرانس هاگوگل

پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G توسط گوگل معرفی شدند؛ اولین گوشی گوگل با پشتیبانی از 5G.

گوگل بالاخره از تکنولوژی 5G در گوشی های خود استفاده کرد. گوگل با معرفی Pixel 5 و Pixel 4a 5G بالاخره اولین گوشی خودش با پشتیبانی از 5G را رونمایی کرد. این گوشی ها قرار است اولین گوشی های دنیا با اندروید 11 باشند.

گوگل پیکسل 5 (Google Pixel 5):

ابعاد پیکسل 5 خیلی بزرگ نیست و بین دوگوشی تازه معرفی شده، نسخه پریمیوم تری است. در ادامه به بررسی مشخصات این گوشی جذاب می پردازیم.

بزرگترین تغییر و پیشرفت در تولید پیکسل 5 استفاده از اسنپدراگون 765G با پشتیبانی از 5G بوده است. دیگر قرار نیست با برترین گوشی گوگل برترین پردازنده را تجربه کنید، هرچند که قبل از این هم گوشی های گوگلی که از پردازنده های پرچمدار بهره می بردند، از نظر پردازشی در کلاک پایین تری کار می کردند و این یعنی گوگل هیچ دنبال عملکرد قوی تر نبوده است، این بار گوگل با تراشه شخصی سازی شده اش جادویی در دوربین بوجود آورده است.

بخش دوربین قطعا شمارا متعجب خواهد کرد. مدل قبلی پیکسل از سنسور تله بهره می برد اما در این گوشی به دلیل استفاده از سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و اپرچر f/2.2 و همچنین ابعاد پیکسل 1 میکرومتر، از سنسور تله برای زوم بیشتر چشم پوشی شده است.

زوم کردن در این گوشی با سنسور 12.2 مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل 1.4 میکرومتر با کمک هوش مصنوعی الگوریتم دوربین گوگل انجام خواهد شد. در این گوشی از ابعاد بزرگ پیکسل های دوربین برای عکاسی بهتر در شب یا رزولوشن بالای سنسور ها برای زوم دیجیتال بدون افت کیفیت خبری نیست و گوگل شرط می بندد که همه چیز را در زمینه عکاسی محاسبه کرده است.

با این وجود شما از لرزشگیر اپتیکال و یک سنسور نسبتا روشن با اپرچر f/1.7 در این گوشی بهره می برید. علیرغم اینکه پردازنده این گوشی از سری 8 اسنپدراگون نیست، این اولین پیکسلی است که از فیلمبرداری 4K با نرخ 60fps پشتیبانی می کند، البته خبری از فیلم برداری 8K هم نیست (سنسور استفاده شده در این گوشی، از این رزولوشن پشتیبانی نمی کند.).

صفحه نمایش پیکسل 5 یک صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن +1080 و از نوع OLED است که نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتز را پشتیبانی می کند.

از هرچه بگذریم، شنیدن اطلاعات پردازشی جذاب تر است! پردازنده اسنپدراگون 765G استفاده شده در این گوشی از مودم X52 بهره می برد که فناوری 5G را برای اولین بار در اختیار پیکسل ها قرار می دهد. در این گوشی از 5G بر پایه Sub-6 استفاده شده ولی در برخی از کشور ها از mmWave نیز پشتیبانی می کند. اما در بخش وایفای شما از Wi-Fi 5 بجای نسل 6 بهره می برید.

در جعبه پیکسل 5 یک شارژر 18 وات برای شارژ کردن باتری 4080 میلی آمپری اش قرار گرفته است که در مقایسه با نسل قبلی اش، یعنی Pixel 4 XL که باتری 3700 میلی آمپری داشت، ارتقا خوبی به حساب می آید و انتظار می رود با وجود پردازنده 765G طول عمر باتری بیشتری را نسبت به نسل قبلی، در پیکسل 5 شاهد باشیم.

پیکسل 5 گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار دارد. پیکسل 5 از آلومینیوم بازیافتی با طرحی بافت دار ساخته شده تا از ماندن اثر انگشت بروی آن جلوگیری شود، با وجود این طراحی باز هم شاهد شارژ بیسیم مستقیم و معکوس در این گوشی هستیم. امسال شاهد یک رنگبندی جدید هم هستیم که با نام Sorta Sage در کنار رنگ مشکی عرضه خواهد شد. در پیکسل 5 شاهد بازگشت حسگر اثرانگشت نیز در بدنه پشتی هستیم!

پیش فروش پیکسل 5 از 30 سپتامبر شروع شده و از تاریخ 15 اکتبر در 8 کشور موجود خواهد شد که این تاریخ برای خاک آمریکا 29 ام اکتبر خواهد بود. پیکسل 5 با قیمت 700 دلار عرضه خواهد شد.

گوگل پیکسل 4a 5G :

گوشی جذاب Pixel 4a 5G کاملا یک گوشی متفاوت است، البته بستگی به دید شما نسبت به این گوشی دارد. بصورت مشخص این گوشی یک نسخه 5G از گوشی پیکسل 4a است که ابعادی بزرگتر نیز دارد، و برای کسانی که پیکسل 5 را یک گوشی کوچک می دانند مناسب است.

این گوشی خیلی هم بزرگتر نیست و ابعاد صفحه نمایش OLED آن 6.2 اینچ است که البته برخلاف پیکسل 5 با نرخ تازی 60 هرتز عرضه می شود.

اما تفاوت نسخه 5G پیکسل 4a با نسخه 4G تنها به ابعاد ختم نمی شود، پیکسل 4a 5G از تراشه اسنپدراگون 765G بهره می برد که قدرتمند تر از 730G است. پردازنده پیکسل 4a 5G با پیکسل 5 یکی است اما بجای 8 گیگابایت رم در پیکسل 5، پیکسل 4a 5G از 6 گیگابایت رم بهره می برد. حافظه داخلی این گوشی 128 گیگابایت است.

ساختار دوریبن اصلی این گوشی همان ساختار دوربین پیکسل 5 است و از همان سنسور 12.2 مگاپیکسلی بعنوان سنسور اصلی و سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض استفاده شده است که به نسبت پیکسل 4a با سنسور تکی 12.2 مگاپیکسلی یک مزیت به حساب می آید. برای دوربین سلفی هم گوگل یک سنسور 8 مگاپیکسلی را برای پیکسل 4a 5G در نظر گرفته است.

پیکسل 4a 5G برخلاف پیکسل 5 از جک 3.5 میلی متری هدفون بهره می برد و با وجود اینکه به نسبت پیکسل 5 ابعاد بزرگتری دارد، اما از باتری کوچکتری با ظرفیت 3885 میلی آمپر بهره می برد. در جعبه این گوشی همان شارژر 18 وات قرار دارد. در این گوشی خبری از شارژ بیسیم هم نیست!

بدنه پیکسل 4a 5G از پلی کربنات ساخته شده و محافظتی در برابر آب یا گردوغبار ندارد و وجود حسگر اثرانگشت در این مدل خیلی چیز عجیبی نیست. پیکسل 4a 5G قطعا از 4a قوی تر است اما اگر این گوشی رابعنوان پیکسل 5 XL در نظر دارید، باید به کمبود های آن نسبت به پیکسل 5 هم دقت کنید که در خط های قبلی درباره آن صحبت کردیم.

گوگل، پیکسل 4a 5G را 500 دلار قیمت گذاری کرده که پیش فروش آن از 5 نوامبر و موجود شدن آن از 19 نوامبر آغاز می شود. اما در خاک ژاپن داستان کمی فرق می کند و پیکسل 4a 5G از 15 اکتبر شروع به فروش می کند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا