سایر برندهاکنفرانس مطبوعاتی سایر برندهاکنفرانس هامتفرقه

میانرده های جدید وان پلاس معرفی شدند؛ OnePlus Nord N10 5G و N100!

وان پلاس مدتی است که با معرفی سری Nord طلسم معرفی پرچمدارانش را شکسته است و سعی می کند در بازار میانرده ها برای خود جا باز کند و حالا دو گوشی جدید از سری نورد را معرفی کرده که در ادامه به بررسی مشخصات آن می پردازیم!

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان

وان پلاس Nord N10 5G:

گوشی میانرده Nord N10 5G از یک صفحه نمایش 6.49 اینچی با رزولوشن +1080 بهره می برد. برای اولین بار بعد از 5 سال که از معرفی وان پلاس 2 بعنوان آخرین گوشی این کمپانی با صفحه نمایش IPS LCD می گذرد، حالا دوباره وان پلاس در میانرده جدیدش از این نوع صفحه نمایش استفاده کرده است. صفحه نمایش توسط گوریلاگلس 3 محافظت می شوند و به دلیل LCD بودن صفحه نمایش خبری از حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش نیست!

ماژول دوربین اصلی تشکیل شده از 4 سنسور و یک فلاش LED در واقع ترکیب بهتری نسبت به وان پلاس نورد اصلی دارد چون از یک سنسور 64 مگاپیکسلی بعنوان دوربین اصلی با همراهی یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض 119 درجه و سنسور هایی برای دوربین ماکرو و عمق میدان تشکیل شده است. دوربین اصلی این گوشی می تواند ویدیو هایی با رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و ویدیو های 1080 با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. قطعا با این توضیحات انتظار می رود امکان ضبط ویدیو های اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه ای با رزولوشن 720 هم وجود داشته باشد.

دوربین سلفی به نسبت وان پلاس نورد اصلی تغییرات مهمی داشته است. خبر خوب اینکه حفره دوربین به دلیل استفاده از یک دوربین کوچک تر شده، و اما خبر بد اینکه دوربین سلفی به 16 مگاپیکسل کاهش رزولوشن داده و همچنین دوربین دوم سلفی که لنز فوق عریض داشت هم حذف شده است.

باتری این گوشی حجیم تر از وان پلاس نورد اصلی است و 4300 میلی آمپر ظرفیت دارد و تنها بصورت سیمی با توان 30 وات شارژ می شود. هم چنین این گوشی از جک 3.5 میلی متری هدفون بهره می برد، چیزی که مدتی بود در گوشی های وان پلاس خبری از آن نبود!

در بخش پردازشی وان پلاس N10 از پردازنده اسنپدراگون 690 بهره می رد که شباهت بسیار زیادی به 765G با کمی تغییرات دارد. این تراشه مودم X51 را دارد که از شبکه 5G از نوع sub-6GHz پشتیبانی می کند.

پیش از مقایسه بین وان پلاس N10 و وان پلاس نورد اصلی بگذارید قیمت آن را اعلام کنیم. قیمت وان پلاس Nord N10 5G با حافظه داخلی 128 گیگابایت از نوع UFS2.1 و 6 گیگابایت رم 330 پوند است. برای مقایسه جالب است بدانید قیمت وان پلاس نورد نسخه 8/128 گیگابایت 380 پوند بود!

بعنوان آخرین تیر برای تغییر دید شما به گوشی های جدید، باید بگوییم که دو گوشی جدید معرفی شده توسط وان پلاس از کارت حافظه خارجی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات پشتیبانی می کنند و همچنین در آمریکا هم عرضه خواهند شد!

وان پلاس Nord N100:

گوشی وان پلاس Nord N100 از شبکه نسل 5 پشتیبانی نمی کند و یک گوشی اقتصادی به حساب می آید، چرا که فقط 180 پوند قیمت دارد و این قیمت برای یک گوشی با 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی که البته می توانید آن را با استفاده از یک کارت حافظه خارجی افزایش دهید، منصفانه است.

این گوشی ار تراشه اسنپدراگون 460 با معماری 11 نانومتری بهره می برد که از هسته های Cortex-A73 و پردازنده گرافیکی Adreno 610 تشکیل شده است.

وان پلاس Nord N100 از صفحه نمایشی از نوع IPS LCD با ابعاد 6.52 اینچ و رزولوشن 1600×720 بهره می برد. این صفحه نمایش هم با گوریلاگلس 3 محافظت می شود. مشابه Nord N10 این گوشی هم از اسپیکرهای استریو و حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی بهره می برد!

وان پلاس در طراحی و ساخت این محصول توجه بسیار زیادی به طول عمر باتری کرده است و به همین دلیل از یک باتری حجیم 5000 میلی آمپری در این گوشی بهره گرفته است که می توانید این باتری را با توان 18 وات شارژ کنید! همچنین در این گوشی هم مانند N10 جک هدفون موجود است!

در بدنه پشتی این گوشی دوربین سه گانه متشکل از سنسور 13 مگاپیکسلی بعنوان دوربین اصلی و سنسور های ماکرو و عمق میدان با رزولوشن 2 مگاپیکسل است. بدون حضور لنز فوق عریض در دوربین این گوشی، قطعا عکاسی در این گوشی خیلی ساده و ابتدایی است و انتظار زیادی از آن نداریم. در بهترین کیفیت می توانید ویدیو هایی با رزولوشن 1080 را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. دوربین سلفی هم از یک سنسور 8 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

هر دو گوشی وان پلاس N10 و N100 با رابط کاربری OxygenOS 10.5  عرضه خواهند شد که بر پایه اندروید 10 است. این گوشی ها از ماه آینده میلادی در اروپا عرضه خواهند شد و پس از آن عرضه آن در دیگر مناطق دنیا هم آغاز خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا