اپلکنفرانس مطبوعاتی سایر برندهاکنفرانس ها

اپل از Mac Mini با تراشه M1 رونمایی کرد؛ 100 دلار ارزان تر از نسل قبل ولی سریع تر!

در حالی که همگی اصحاب رسانه انتظار معرفی مک بوک هارا در رویداد اپل داشتند، اپل در کنار معرفی MacBook Air و MacBook Pro 13 جدیدش با تراشه M1 از Mac Mini جدید هم رونمایی کرد. از معرفی آخرین مک مینی حدود 2 سال می گذرد. البته دو سال زمان زیادی نیست اما تراشه نسل هشتم اینتل کمی حس قدیمی بودن را به کاربر القا می کند. اما در مک مینی جدید دیگر خبری از تراشه اینتل نیست و اپل از تراشه اختصاصی M1 در این محصول جذاب استفاده کرده است.

تست های اپل نشان می دهد که تراشه اختصاصی اش 3 برابر سریع تر از تراشه های اینتل در بخش پردازش است. اپل ادعا می کند مک مینی جدید 5 برابر سریع تر از پرفروش ترین PC دنیاست اما باز هم اشاره ای به نام آن نکرده است. با این حال در بخش گرافیکی و پردازشی این مک پیشرفت بزرگی را تجربه کرده است و اپل می گوید برنامه نویس ها، بازی سازان و ادیتور های ویدیو و موزیک می توانند به راحتی از مک مینی جدید استفاده کنند چراکه مک مینی جدید یک ابزار پیشرفته است، نه یک کامیپوتر اداری ساده!

عملکرد یادگیری ماشین در مک مینی جدید 15 برابر تقویت شده است پس نرم افزار ها می توانند استفاده های سنگینی از این قابلیت کنند. بر خلاف مک بوک ایر، مک مینی جدید از سیستم حنک کنندگی بهره می برد که عملکرد و راندمان آن را افزایش می دهد و باز هم برخلاف مک بوک ایر در مک مینی پورت های بیشتری را در اختیار دارید!

بروی این دستگاه 2 پورت Type-C بعنوان USB 4 قرار دارد در کنار آن ها هم پورت Thunderbolt  ( با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه ) ، دو پورت USB A ، یک پورت تصویر و یک پورت HDMI قرار گرفته است. در کنار همه این ها هم پورت Ethernet قرار دارد. اما از پورت 3.5 میلی متری هدفون هم نمی توان چشم پوشی کرد!

پیش فروش مک مینی با تراشه M1 هم از دیروز آغاز شده و برای نسخه پایه با 8 گیگ رم و 256 گیگ SSDباید 700 دلار هزینه کنید. البته می توانید حافظه رم را تا 16 گیگابایت با 200 دلار و حافظه را هم در مجموع تا 2 ترابایت افزایش دهید. عرضه جهانی هم از هفته آینده آغاز می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا