اپل

آپدیت iOS 14.5 منتشر شد؛ فهرست تغییرات + لیست دستگاه های دریافت کننده آپدیت!

اپل امروز نسخه 14.5 سیستم عامل خود را در کنار iPadOS 14.5 و watchOS 7.4 برای دستگاه هایش معرفی و عرضه کرد. در این نسخه از سیستم عامل که یک پکیج نسبتا کامل است، شاید تغییرات جذاب و مفیدی هستیم.

اصلی ترین قابلیت اضافه شده به این نسخه از سیستم عامل، امکان بازگشایی قفل آیفون خود به کمک ساعت اپل است. این قابلیت در حالی به کار می آید که ماسک پوشیده باشید و امکان اسکن چهره شما توسط گوشی وجود نداشته باشد. برای استفاده از این قابلیت باید نسخه watchOS ساعت هوشمند شما نیست به 7.4 ارتقا یافته باشد.

در iOS 14.5 همچنین قابلیت پشتیبانی از AirTag اپل نیز اضافه شده است. این قابلیت شامل فعالسازی قابلیت ردیابی AirTag است که به شما اجازه می دهد تا دستگاه خود را پیدا کنید.

قابلیت دیگری که در این نسخه اضافه شده است، در میزان دسترسی اپ‌ها است. در این آپدیت، اپ‌ها باید در مورد بررسی و شناسایی فعالیت‌ها، از کاربر اجازه دسترسی بگیرند.

در این آپدیت دستیار صوتی اپل Siri نیست دست خوش تغییراتی شده است و حالا از صداهای بیشتری بهره می برد. حالا سیری با 14 صدای متفاوت از مناطق جغرافیایی متفاوت با جنسیت های مختلف با شما مکالمه می کند. از دیگر قابلیت های جدید سیری باید به امکان اعلام نام تماس گیرنده به شما اعلام کرد. این قابلیت حالا حتی در صورتی که ایرپاد پوشیده باشید یا از هدفون های مناسب استفاده کنید نیست در دسترس است. امکان پاسخ بدون دست و تماس با مخاطب اضطراری نیز به سیری اضافه شده است.

در iOS 14.5 حالا یک کالیبراسیون مجدد برای باتری آیفون ها صورت می گیرد که ممکن است فرآیند آن چند هفته طول بکشد، اما نتیجه حاصله بسیار دقیق تر از قبل است. این قابلیت نیز تنها در آیفون های جدید تر از آیفون 11 در دسترس است.

قابلیت جدید بعدی این آپدیت شامل ایموجی های جدید است که در تصویر پایین مشاهده می کنید.

سایر قابلیت های جدید نیز شامل امکان ارسال متن موزیک توسط نرم افزار اپل موزیک، نرم افزار جدید پادکست، نرم افزار اخبار بازطراحی شده، پیشرفت های در زمینه اتصال 5G و پشتیبانی از دسته های Xbox سری X و S و پلی استیشن 5 است.

همچنین لیست دستگاه هایی که این آپدیت را دریافت کرده اند را می توانید در تصویر پایین مشاهده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا