اپل

امتیاز دوربین آیفون 12 پرو مشخص شد؛ رتبه چهارم و پایین تر از شیائومی و هوآوی!

آیفون 12 پرو دومین عضو خانواده آیفون 12 است که از سه دوربین و سنسور LiDAR بهره می برد. به بررسی مشخصات کلی این گوشی در مقاله ای پرداختیم و در این مطلب سعی می شود تنها در زمینه دوربین آن بحث شود.

در این گوشی از سه سنسور 12 مگاپیکسلی برای هر سه دوربین استفاده شده است و از یک لنز 13 میلی متری برای دوربین فوق عریض و یک لنز 52 میلی متر برای دوربین تله بهره گرفته شده است. مشخصات دوربین آیفون 12 پرو بروی کاغذ کاملا با آیفون 11 پرو مکس مشابه است. در پایین مشخصات کامل دوربین این گوشی را می بینید.

  • دوربین اصلی: سنسور 12 مگاپیکسلی، 26 میلی متر، f/1.6،PDAF, OIS
  • دوربین فوق عریض: سنسور 12 مگاپیکسلی با ابعاد 1/3.6 اینچ، 13 میلی متر، f/2.4
  • دوربین تله: 12 مگاپیکسل با ابعاد 1/3.6 اینچ، 52 میلی متر، f/2.0, PDAF, OIS
  • سنسور عمق سنج  LiDAR
  • فلش LED دوگانه

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این گوشی در تست های دگزومارک امتیاز 128 را به ثبت رسانده و در پنج گوشی برتر قرار گرفته است. با این امتیاز رکورد سال گذشته به خوبی توسط اپل شکسته شده و پیشرفت خوبی را شاهدیم، و همینطور بهترین گوشی اپل تا به امروز از نظر کیفیت دوربین است. امتیاز ها بصورت تفکیکی برای عکاسی 135 و برای فیلمبرداری 112 است. اگر وارد جزئیات شویم، می بینیم که کمی ضعف در بخش زوم آیفون 12 پرو وجود دارد که به همان دلیل امتیاز کلی، کمی افت پیدا کرده است. همچنین یکی دیگر از دلایل افت امتیاز، حالت شب است که عدد 55 را ثبت کرده است.

بر اساس تست های صورت گرفته، گفته می شود سرعت فوکوس خودکار عالی بوده و دقیق انجام می شود. دامنه دینامیکی محدود شده است و گاها در عکس های در فضای بسته و کم نور نویز در تصاویر به خوبی دیده می شود. لنز تله به خوبی در زوم کردن های نزدیک عمل میکند، اما اگر مقدار زوم را زیاد کنید، به خوبی افت جزئیات را حس می کنید. در کنار همه این نکات باید بدانید که دوربین فوق عریض هم تصاویر عالی ای را ثبت می کند ولی همچنان برای پیشرفت راه درازی دارد و نیاز است در بخش جزئیات تصویر و گوشی های تصویر به روی آن کار شود.

با مجموع امتیاز به دست آمده توسط این گوشی در بخش عکاسی و فیلمبرداری، این گوشی امتیاز 128 را کسب کرد که آن را در رده چهارم قرار می دهد، جایی که بالاتر از آن دو گوشی از هوآوی و یک گوشی از شیائومی به ترتیب Mate 40 Pro با امتیاز 136 در رده اول، Mi 10 Ultra از شیائومی با امتیاز 133 در رده دوم و P40 Pro با امتیاز 132 در رده سوم قرار گرفته اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا