ردمیشیائومیمی

گذشته ، حال ، آینده : شیائومی چه زمانی تصمیم به حذف شارژر گرفت ؟

همانطور که در جریان هستید ، شیائومی در اولین گوشی جدید از سری Mi 11 ، تصمیم به حذف شارژر از جعبه این گوشی کرد . در واقع این تصمیم تنها 2 ماه پس از حرکت کمپانی اپل صورت پذیرفت و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند شیائومی جا پای اپل گذاشته است . در بدو فروش فیزیکی گوشی Mi 11 تنها 20.000 نفر تصمیم به تهیه پکیج سبز گوشی Mi 11 ( پکیج بدون شارژر ) گرفتند و بر اساس نظرسنجی ها ، ایده حذف شارژر از محصولات موبایل بد و نکوهیده میباشد .

حال موضوع اصلی این است که علاوه بر بد بودن این ایده ، بسیاری شیائومی را متهم به کپی کاری از اپل کرده اند . حال پیرامون این قضیه ، آقای Lei Jun ، مؤسس کمپانی شیائومی در یک برنامه زنده اظهار کرد : “ایده حذف شارژر شخصاً توسط من مطرح شد و بسیار پیش از اپل چنین فکری را در سر داشتیم” . وی اشاره میکند “در سال 2015 این ایده را در یک جلسه مطرح کرده بودم و افرادی که در جلسه حضور داشتند از این تصمیم باخبر بودند .

این موضوع که شیائومی از 5 سال پیش تصمیم به حذف شارژر داشته است تنها میتواند توجیهی برای عدم کپی کاری از کمپانی اپل باشد ، اما هنوز به نظر کاربران این ایده بسیار بد است . البته شیائومی مانند اپل رفتار نکرده است و کاربرانی که تمایل به داشتن شارژر دارند ، میتوانند Mi 11 خود را با شارژر تحویل بگیرند ، که یک حرکت مثبت محسوب میشود .

پ.ن : همانطور که در جریان هستید ، شیائومی هفته گذشته گوشی Mi 11 را برای بازارهای جهانی معرفی کرد و سیاست متفاوتی را نسبت به نسخه چین در پیش گرفت . شیائومی برای نسخه جهانی Mi 11 علاوه بر اینکه تصمیم به حذف شارژر نگرفت ، بلکه شارژر نسل جدید 55 واتی مجهز به تکنولوژی GaN خود را نیز در جعبه قرار داد تا کاربران کاملاً از خرید خود راضی باشند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا