ترفند ویندوزترفندها

حل مشکل بهم ریختگی فونت زیرنویس فارسی در نرم افزار KM Player در ویندوز + ویدیو آموزشی!

اگر از دوست داران تماشای فیلم های سینمایی به زبان اصلی و همراه زیرنویس فارسی باشید، قطعا با مشکل بهم ریختگی فونت زیرنویس فارسی در نرم افزار KM Player در محیط ویندوز روبرو شده اید. در این مطلب به سه ترفند کاربردی و تضمینی می پردازم که قطعا مشکل شما را حل خواهد کرد.

تغییر منطقه ویندوز به ایران و فارسی:

یکی از دلایل اتفاق افتادن این مشکل تنظیم نبودن Region ویندوز است. برای همخوانی زیرنویس فارسی و Region باید آن را روی منطقه Persian یا فارسی تنظیم کرد. برای این کار طبق مراحل زیر پیش می رویم.

ابتدا وارد Control Panel شده و وارد بخش Clock and Region شوید. بخش region را باز کرده و از نوار های بالا وارد بخش Administrative شوید و در بخش پایینی پنجره روی گزینه Change system locale کلیک میکنیم و region را روی Persian (Iran) قرار می دهیم. در این مرحله باید ویندوز را یک بار ریستارت کنید و سپس به تماشای فیلم خود با زیرنویس فارسی بپردازید.

تغییر تنظیمات داخلی KM Player:

اگر با انجام ترفند قبل همچنان مشکل برقرار بود باید از این ترفند استفاده کنید. روی فیلم در حال پخش در KM Player کلیک راست کنید و وارد بخش Option نرم افزار شوید. از ستون سمت چپ بخش Subtitle را باز کرده و وارد بخش Default Style شوید. در بخش Font گزینه Default (1) را به Arabic (178) تغییر دهید. حالا روی Apply زده و اوکی را بزنید. حالا باید یک بار نرم افزار را بسته و دوباره فیلم خود را توسط نرم افزار باز کنید تا مشکل حل شود.

تغییر Encoding فایل زیرنویس به UTF-8:

ترفند سوم کمی پیچیده تر بوده ولی بسیار تضمینی و مشکل گشاست. به دلیل پیچیدگی آن بهتر است آن را در ویدیو آموزشی ای که در پایین قرار گرفته است ببینید.

 

این مطلب و تمامی مطالب لینک شده بصورت مشترک توسط تیم دنی تک و شیائومی پارس
از مراجع معتبر گردآوری و ترجمه شده است.

هرگونه کپی برداری برداری بدون ذکر منبع بر اساس قوانین فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا