ترفند ویندوزترفندها

چگونه از ایموجی (Emoji) ها در ویندوز استفاده کنیم؟ + آموزش ویدیویی !

این روزها که ارتباطات مجازی و مکالمات متنی به دلیل شیوع گسترده کرونا و هم چنین سویه جدید امیکرون به شدت افزایش یافته است، برای انتقال حس های لحظه ای به مخاطب خود، بیشتر از قبل از ایموجی ها استفاده می کنیم. ایموجی ها در واقع شکلک های ساده ای هستند که طرح گرافیکی داشته و نشان دهنده حالت صورت ما هستند.

بعید است که این روزها کسی که گوشی هوشمند دارد، از ایموجی ها استفاده نکند. اما یکی از جاهایی که نیاز به استفاده از ایموجی حس می شود، در هنگام کار با لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی با سیستم عامل ویندوز است. گاهی از نسخه تحت وب نرم افزارهای پیام رسان استفاده می کنید و نیاز به ایموجی پیدا می کنید، در این زمان باید ترفندی که در ادامه این آموزش به آن اشاره شده است را بلد باشید. پس تا انتهای این آموزش با شیائومی پارس همراه باشید.

روش اول : قابل استفاده در ویندوز 10 و 8.1

در این روش ابتدا باید کیبرد مجازی ویندوز را فعال کنیم. به همین جهت روی نوار وظیفه که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک راست کرده و تیک گزینه Show touch keyboard botton را فعال کنید.

حالا در سمت راست نوار وظیفه دکمه صفحه کلید مجازی فعال شده است. با باز کردن صفحه کلید می توانید از بخش ایموجی ها، ایموجی مدنظر خودتون رو انتخاب کنید.

روش دوم : منحصر به ویندوز 10

پس از آپدیت بزرگی که در سال 2017 برای ویندوز 10 منتشر شد، با استفاده از کلید های ترکیبی ;+Win (دکمه ویندوز + نقطه ویرگول) و .+Win (دکمه ویندوز + نقطه) می توانید منوی ایموجی ها را باز کرده و در هر بخش از ویندوز ، حتی نام فایل ها و پوشه ها، از آن ها استفاده کنید. 😉

روش سوم : قابل استفاده در ویندوز 7

در ویندوز 7 امکان استفاده از راه های میانبر یا صفحه کلید شناور مجازی وجود نداشته، ولی رابط کاربری ویندوز 7 از نمایش ایموجی ها پشتیبانی می کند. برای استفاده از ایموجی در این نسخه از ویندوز باید به یکی از سایت های EmojiPedia یا GetEmoji رفته و پس از پیدا کردن ایموجی مدنظر، با استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl+C آن را کپی کرده و در جای مدنظر خود پیست کنید. 😍

برخی از نرم افزار ها از کاراکتر های ایموجی پشتیبانی نکرده و در صورت نامگذاری با ایموجی ها، امکان بروز خطا در عملکرد آن ها وجود دارد. در این صورت کافی ست نام فایل یا نرم افزار را بصورت متنی نوشته تا خطای رخ داده از بین برود.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا