ترفند ویندوزترفندها

مرورگر فایرفاکس 89 با تغییرات ظاهری جذاب و جدید برای دسکتاپ منتشر شد.

موزیلا نسخه 89 از مرورگر پرطرفدار فایرفاکس برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس معرفی کرد که با برزورسانی مرورگر با رابط کاربری کاملا متفاوت و البته جذاب تر روبرو خواهید شد.

اولین تغییری که بسیار به چشم می آید نوار پنجره های بالا مرورگر است که با طراحی شناور و جعبه گونه جنبه طراحی مدرن نرم افزار را بیش از پیش بالا برده است. موزیلا ادعا کرده است که این نوع طراحی را انجام داده تا کاربر مجاب شود پنجره ها را آن طور که راحت تر است دسته بندی کند و نشان بدهد که امکان جابجایی ترتیب تب ها نیز وجود دارد.

رابط کاربری این مرورگر حالا میزبان یک طراحی ساده و مینیمال است. طراحی بخش های مختلف مرورگر نیز از حالت جعبه ای و مستطیلی در آمده و با لبه های خمیده حس طبیعی تر بودن را به کاربر القا می کند.

همچنین منوی شناور نوتیفیکیشن ها نیز تغییر طراحی را تجربه کرده است و به نوعی بهینه شده است تا درخواست های مرتبط با گوگل مانند Google Meet کاهش یابد.

با تغییراتی که در طراحی نسخه مک این مرورگر بوجود آمده حالا حس بومی بودن نرم افزار برای این سیستم عامل توسط کاربر حس خواهد شد. برای مثال وقتی به انتهای صفحه می رسید با افکتی روبرو خواهید شد که بسیار به مرورگر Safari شباهت دارد. همچنین می توانید با دو انگشت روی پد لمسی یا یک انگشت روی ماوس جادویی بزنید تا بزرگنمایی شکل بگیرد، که این قابلیت نیز بسیار مشابه با Safari می باشد!

همه این تغییرات باعث می شود تا مرورگر فایرفاکس در سیستم عامل مک بعنوان یک نرم افزاری بومی شناخته شود که در نتیجه کاربر حس بهتری در هنگام استفاده خواهد داشت!

کاربران این مرورگر می توانند به سادگی از داخل خود نرم افزار ها در سه سیستم عامل معرفی شده اقدام به بروزرسانی این مرورگر کنند!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا