سامسونگ

همه چیز درباره گلکسی A53 5G ؛ بررسی مشخصات کلی و تصاویر جدید !

بدون شک گوشی های سری گلکسی A5x جزو پرفروش ترین دستگاه های کمپانی سامسونگ در سال های گذشته بوده است. قیمت مناسب در کنار مشخصات سخت افزاری خوب باعث شده تا این سری از گوشی های میانرده سامسونگ بازار خوبی در سراسر دنیا داشته باشد. انتظار می رود ماجرا برای گلکسی A53 5G در سال 2022 نیز به همین شکل پیش برود. به تازگی رندر های جدیدی از این دستگاه به همراه نتایج بنچمارک آن منتشر شده است که اطلاعات خوبی درباره آن به ما ارائه می دهد.

بر اساس رندهایی که از این دستگاه منتشر شده است، نمی توان انتظار تغییر ظاهری خاصی به نسبت A52 5G باشیم. خمیدگی حاشیه های پشتی گوشی کمتر شده اما حاشیه های ماژول دوربین کمی خمیده تر و نرم تره شده است. با تغییراتی که در طراحی دستگاه شکل گرفته است، بدون احتساب ماژول دوربین قطر دستگاه به 8.14 میلی متر رسیده است که به نسبت نسل قبلی (8.14 میلی متر) باریک تر شده است.

در تصاویر خبری از جک 3.5 میلی متری هدفون نیست و بنظر می رسد A53 5G با درگاه هدفون خداحافظی کرده است. به غیر از صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و سنسور 60 مگاپیکسلی دوربین اصلی ، در سایر مشخصات بعید می رسد شاهد تغییرات خاصی باشیم.

رنگ بندی این دستگاه شامل رنگ های سفید، مشکی، آبی و نارنجی خواهد بود و بنابر شایعات منتشر شده قرار است در سه ماهه اول سال 2022 میلادی رونمایی و عرضه شود.

اما از ظاهر و طراحی که بگذریم به بخش سخت افزار و بنچمارک می رسیم. به تازگی بنچمارکی از یک گوشی میانرده از سامسونگ با کد SM-A536U در Geekbench دیده شده است که انتظار می رود مربوط به گلکسی A53 5G باشد. دستگاه مورد تست در حال اجرای اندروید 12 بوده و از 6 گیگابایت رم بهره می برد. البته در سایر نسخه ها می توانیم شاهد حافظه رم بیشتری نیز باشیم.

نام رمزی تراشه مورد استفاده روی برد اصلی این دستگاه s5e8825 می باشد که مربوط به تراشه اگزینوس 1200 است. این تراشه 8 هسته دارد که دو هسته از آن روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته دیگر روی فرکانس 2 گیگاهرتز قفل شده اند. همچنین وظیفه پردازش بخش گرافیک بر عهده تراشه گرافیکی Mali-G68 قرار گرفته است.

و اما در آخرین خبرهایی که از این گوشی منتشر شده است، گلکسی A53 5G موفق به کسب تاییدیه شارژر 15 وات از 3C شده است. این مسئله به این معنی است که هنوز قرار نیست شاهد شارژر فوق سریع در جعبه پرفروش ترین میانرده سامسونگ باشیم! سال گذشته نیز گوشی های A52 , A52 5G و A52s 5G با شارژر های 15 واتی در جعبه عرضه شدند، اما می توانستید با خرید شارژر 25 وات بصورت جداگانه از حداکثر سرعت شارژ این دستگاه بهره ببرید!

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا